Direktlänk till inlägg 24 mars 2014

Första dagen som singel

Av Sirpa - 24 mars 2014 06:45

Somnade utmattad efter en fruktansvärd dag.

Tog då steget till att för gott flytta ut ur ett liv som visade sig vara något helt annat än det jag gav mig in i tidigare.

Jag väljer att inte skriva mera om det livet av hänsyn till min kärlek som nu är lämnad i sorg och vilsenhet.

Från total lycka till fullkomlig kaos,till att krascha helt då jag valde att inte kämpa vidare,jag orkar helt enkelt inte.Klarar det inte!
Det tär,förgör och väcker känslor inom mig som skrämmer mig själv,gör mig till någon annat än den jag är.

Jag väljer att gå vidare ensam i livet.
Går min egen väg som jag från idag kan skapa precis så som jag själv vill ha den.
Jag har friheten att göra det jag själv vill,vara den jag är och känna lycka i det.

Just nu bor jag hos min äldsta dotter med familj.
Underbara,fina människor med hjärtan av guld.
Min dotter och svärson,som älskar mig som den jag är,med fel och brister.
Mitt älskade lilla barnbarn :)
Han är 6 månader.En helt bedårande liten glad unge som fångat mormorshjärtat fullständigt.

Att mötas av hans leende igår då jag anlände hit,bilen fullastad med mina kläder,blommor och annat jag äger.
Även min spindeldam var med i sitt terrarium,längst bak i bagaget på Emil,min Volvo.

Att mötas av barnbarnets leende gjorde att allt kändes med ens lättare.
Klumpen i hjärtat och magen lossnade något.

Det är i hans rum jag nu bor i fram tills det dyker upp något eget.

Livet känns just nu vilset.
Känner att jag behöver landa i lugnet en stund för att härifrån ta mig vidare i tillvaron.

Jag har grunder som är stabila,vilket ger styrka som behövs för att åter skapa en vardag som fungerar,med det innehåll jag väljer att ha.

Min hälsa är mycket bra.Har inga krämpor.Glad över det:)

Jag har ett bra arbete som bussförare,trygg anställning och fina kollegor.
Jag har en bra ekonomi,det är en viktig bit kan jag känna för att återskapa ett boende.
Jag har mina härliga barn med familjer som med sin kärlek bär mig framåt.
Jag har några få goda vänner som stöttar och lever med mig i tanke,själ och stöd under färd.

Fick redan igår i bilen ett samtal från L.Hon gav mig enormt stöd genom att lyssna,finnas i den stunden där i bilen då hjärtat var på väg att brista på mig av förtvivlan.
Tack min vän!

Mina barns far och hans hustru ger mig värmande ord och stöd längs vägen.
De är båda människor med stort hjärta och förståelse för livets svackor.
Tack H och M!

Min yngsta dotter med familj,inhyser min katt hos sig tills jag hittar boende åt oss.
De stödjer mig och finns vid min sida i vått och torrt också.

Titti har det bra hos dem:)
Hon har hos sig mina tre andra barnbarn som också är mina älsklingar.Samt en hundkompis.

Laban:)Han är en cool kille som älskar livet och att slappa.

Nu har jag lagt en liten grund för denna blogg som jag har tänkt kan bli en form av dagbok under min färd framåt i livet.
Ett nytt liv som idag börjar med att jag har försett mig med en god kopp kaffe,pratat några ord med en trött svärson som sovit för lite inatt.
Barnbarnet har hållit sina föräldrar vakna.

Vaknade med lätt huvudvärk så det fick bli en Ibumetin med kaffet.
Planerar nu att ta på mig träningskläderna,ge mig ut på en kort joggingrunda.
Ligger mitt i ett Marathonträningsprogram som kommit av sig en vecka nu,mitt i röran i livet.Har inte tränat alls på hela förra veckan.
Nu skall jag igång igen.
Idag jogg och imorgon träningsdag igen.Kör 3-4 pass i veckan.

Så...vi ses igen.
Häng med på min färd i livet och kom gärna med stöd och goda råd.
Allt är av värde.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards