Direktlänk till inlägg 27 mars 2014

Tuff dag

Av Sirpa - 27 mars 2014 23:30

Vaknade tidigt denna morgon också,trots att jag arbetade sent och kom inte till nattvila förrän en bra stund efter midnatt.

Vaknade före 6 ändå.
Gick upp och bryggde på en kopp kaffe.Satte mig och betalade månadens räkningar.
Hade fått mejl med erbjudan om att gå på visning av en 1:a i Kungsör på 60 kvadrat:)
Lät jätteintressant så jag ringde hyresvärden och sade att jag vill se lägenheten.
Fick numret till nuvarande hyresgäst.

Bokade en släpkärra på Statoil till Lördag då vi skall hämta alla saker och möbler jag har kvar i Örebro.

Hade också fått mejl från min Präst S med info från senaste Kyrkvärdsmötet som jag inte kunde vara med på,arbetade precis då.
Fick frågor om datum jag kunde tjänstgöra.

Bytte om och stack ut på en 5 km löprunda innan dusch och frukost.
Lilla barnbarnet vaknade vid 8 tiden,glad som en sol:)

Hängde lite tvätt,en massa bebiskläder,tycker det är mysigt att hänga så smått på torkställningen.
Lite meditation:)

Åkte så iväg mot Örebro.
Ringde och bestämde vilken dag jag skall se på 1:an i Kungsör.Det blir på Söndag.
Spännande!

CT katt mötte mig i huset i Örebro.
Tog min post.Lite sådant jag missat senast i prylar.
Lastade bilen knökafull med min tv bla...bar ned mindre möbler och ställde klart inför Lördag.
Kändes riktigt olustigt!
Pussade katter och åkte därifrån,mådde inte bra av att vara där i huset.Själv
Saknade min Älskade!

For till Köping.
Köpte syrsor till min spindelfröken.
Dags för henne att äta.Förvarade syrsorna i en liten transportbur av plast.
Lade in vatten och mat så de hade det bra tills det var dags att bli mat.
Handlade på Netto efter det,vidare till jobbet.

Bytte om till uniform.Fikade lite innan jag satte igång och jobbade vid 14.30

Jobbade till 22.10
For hem till E-tuna och hann pussa på barnbarnet innan han skulle sova.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards