Direktlänk till inlägg 31 mars 2014

Rädsla att försova mig

Av Sirpa - 31 mars 2014 03:08

Igår kväll hade jag till uppgift att se till att bilen jag skall köra till jobbet skulle startas upp med kablar och ladda en stund.
Den har använts så lite att batteriet inte tål något längre.
Tur att jag testade och ordnade det dagen innan arbete.

Det är Silver,Passaten som jag skall köra till sin nya ägare idag efter arbetet.
Är så trött på allt krångel med den bilen så det skall bli skönt att få iväg den.
Vi säljer den jättebilligt till en verkstad så köparen har mycket bil för pengen han betalar.

Ändå hade köparen mage att försöka sänka priset ännu mera.
Jag ilsknade till först och vart sedan ledsen.
Varför skall jag hela tiden hålla andra med grejer och jobba häcken ur mig för andra utan att få något själv.
Bara ge och ge!Leverera ständigt så andra ska få det bra.

Nu räcker det!
Jag har också ett liv.Jag ska inte behöva hela tiden offra mitt för andra.Vill inte längre!!

Han insåg att det var dumt agerat när jag svarade att han får bilen så billigt och att jag inte har ekonomisk möjlighet i dagsläge att efterskänka saker.Att jag själv inte ens har bostad.

Han backade helt då.

Nu ligger jag i tidig morgontimma,orolig över att kanske inte få igång bilen.
Börjar jobba 4.50 i Köping,första arbetspasset på Depån som har hand om uppstarten av allt.
Den tjänsten kan man bara inte komma för sent till!

Vaknade redan 2.15 och kunde inte somna om.
Livet suger energi annars också så fruktansvärt just nu så jag får inte ro.
Var så ledsen hela kvällen igår och somnade efter gråt och med sorg i hjärtat.
Saknar min älskade så det värker i min själ.
Allt känns så fel men ändå rätt!

Hoppas på att detta skall släppa snart så jag kan börja leva igen.
Jag har ju själv tagit steget ut ur vårt samboskap,då är det bara att lösa allt.
Säkert är det besvikelsen efter en kraschad dröm och otryggheten i att inte ha ett eget boende som påverkar mycket.
Kärleken lever ju vidare,om än trasig just nu,men den biten kommer vi att få ordning på,det vet jag.

Såren måste läka och de hårda orden måste bearbetas och blekna innan vi kommer vidare.

Jag saknar honom men inte livet i huset.Behöver mer trygghet än så.
Jag är inte villig att dela boning med ett gäng okända människor som det planeras in i hus och trädgård under kommande år.
Studentboende.
Det får han leva i utan mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards