Alla inlägg under mars 2014

Av Sirpa - 28 mars 2014 23:06

Denna dag har varit så fruktansvärt vidrig att jag vill glömma den för tid och evighet!
Vaknade med tungt hjärta imorse och sedan har det bara förvärrats under dagen.
Tack vare barn och barnbarn klarade jag förmiddagen.

Resan till arbetet blev i telefon med yngsta dottern och väl på arbetet ett samtal med min underbara vän och chef T som känner mig så väl,sedan mängder med år tillbaka.

Satt inne hos honom en stund och grät och tillät mig må pyton.
Sedan följde en lång,lång tung dag.

Jag vet att det är jag som tar steget ut från vårt samboliv,men jag finner ingen annan lösning i dagsläget.
Jag måste hitta balansen i mig själv och återfå tron på allt.
Förstår nog inte riktigt vad det var som hände och att jag reagerade så kraftigt på allt.

Nu är det natt och jag har lagt mig.
Det ringer i mina öron av stressen jag har inombords.
Jag ber om att få ha mera styrka imorgon,att jag mår bättre.
Denna dag har varit tung och sorglig

Av Sirpa - 28 mars 2014 11:47

Det förra inlägget jag gjorde imorse kom ju inte med helt.
Bilden påbilen och husvagnen...emellan dessa skulle det vara massor med text.

Hur glad jag är över bilen och hur jag nästan av misstag snubblade över husvagnen.
Bilen var också en sån grej som bara dök upp framför mig,som menad.

Nu skall jag straxt till arbetet.
Tömde bilen imorse på de grejer jag hade med från huset igår.
Beredde plats också i dotterns och svärsonen källare för resten av mina saker,lite möbler också.

Har idag en sådan dag då jag helst skulle vilja bara vara,sova,äta och gråta.
Men plikten kallar.Det blir ju inga pengar om jag inte jobbar.

Är så tacksam att jag har ett arbete som jag älskar med superbra kollegor.
Jag har en familj som finns för mig,oavsett hur jag mår.Mina älskade barn,svärsöner och barnbarn.
Ni är bäst!!

Av Sirpa - 28 mars 2014 07:16

Vad jag längtar efter känslan av glädje och lycka när jag vaknar.
Det är faktiskt inte så länge sedan som det var så.
Vaknade med min älskade bredvid och kände en sådan lycka att det hotade spränga bröstkorgen....
Det varade inte länge....

Lika bra ju det,att inte sväva omkring bland de rosa molnen som ändå inte var riktiga,utan bara något som skapats ur en dröm som visade sig,inte vara genomförbar.
Känner mig lite korkad såhär efteråt,att jag tillät mig ryckas med i någonting som inte ens existerade.
Planerna för framtiden var bara en härlig dröm,skön att leva i en stund men som gör så ont att lämna och landa i verkligheten.

En sak har jag lärt mig ur detta och det är att lycka varar inte länge,så det gäller att njuta av den sålänge det bara går.Tids nog så kommer verkligheten ikapp.

Nu har jag så börjat bygga på en egen framtid.
Den ser verkligen annorlunda ut,samtidigt inte då jag vill ha kvar sådant som jag älskade i tillvaron med mannen jag ännu älskar.

Jag började med att skaffa bil,en som håller ett tag och som jag tycker om.

Fastnade direkt för modellen.
Sävsjö vet jag är bra då min älskade har en av äldre årsmodell.
Tittade på inredningen och sedan var jag eld och lågor.
Denna ville jag se!
Väntade två dagar innan jag tog tag i saken för att lugna mig och tänka sunt.
Hade jag råd? Ja :)
Vart skulle jag ha den?
Det ordnade dottern:)
Vart fanns den?Visade sig vara bara några kilometer bort.
Vi åkte dit,dottern och barnbarnet.
Letade i snålblåsten och en säljare kom till undsättning.

Gick in i den och blev dökär direkt:)
Vilken vagn!!
Som gjord för mig.

Det fanns allt i den som jag ville ha och lite till.
Resonerade sunt och såg oss runt.
Superbra säljare :)
Hon kunde läsa av mig vad jag var för köpare.

Det dröjde inte länge förrän jag bestämde mig.
Jag köper!
Det var Min vagn.

Så blev det.Jag får låna till handpenningen av min mor.Ett litet snabblån som jag betalar åter fort.
Har pengarna men jag har dem utlånade i min tur till behövande:)
Bra att kunna hjälpa.

Om 5 dagar hämter jag hem min Alfred.
Så Emil och Alfred är mina älsklingar i livet nu:)Mina killar.

Det som nu står på tur är att hämta hela mitt bohag på Lördag.
Har en klump i magen inför det,skär i hjärtat att ta steget fullt ut ur vårt samboskap,men nu är det så.
Livet går vidare och inget blir bättre av att bryta ihop,utan med rest rygg ta nya tag och skapa ett liv igen.

Jag är bara så övertygad om att något bra väntar ur detta hemska som vi gått igenom jag och kärleken.
Något bättre!

På Söndag skall jag gå på en lägenhetsvisning i Kungsör.
Håll tummarna!

Jag vill återigen känna glädje när jag vaknar.Just nu är det sorg i mitt hjärta! Djup sorg som gör ont!
Men jag överlever,det har jag gjort förr.

Av Sirpa - 27 mars 2014 23:30

Vaknade tidigt denna morgon också,trots att jag arbetade sent och kom inte till nattvila förrän en bra stund efter midnatt.

Vaknade före 6 ändå.
Gick upp och bryggde på en kopp kaffe.Satte mig och betalade månadens räkningar.
Hade fått mejl med erbjudan om att gå på visning av en 1:a i Kungsör på 60 kvadrat:)
Lät jätteintressant så jag ringde hyresvärden och sade att jag vill se lägenheten.
Fick numret till nuvarande hyresgäst.

Bokade en släpkärra på Statoil till Lördag då vi skall hämta alla saker och möbler jag har kvar i Örebro.

Hade också fått mejl från min Präst S med info från senaste Kyrkvärdsmötet som jag inte kunde vara med på,arbetade precis då.
Fick frågor om datum jag kunde tjänstgöra.

Bytte om och stack ut på en 5 km löprunda innan dusch och frukost.
Lilla barnbarnet vaknade vid 8 tiden,glad som en sol:)

Hängde lite tvätt,en massa bebiskläder,tycker det är mysigt att hänga så smått på torkställningen.
Lite meditation:)

Åkte så iväg mot Örebro.
Ringde och bestämde vilken dag jag skall se på 1:an i Kungsör.Det blir på Söndag.
Spännande!

CT katt mötte mig i huset i Örebro.
Tog min post.Lite sådant jag missat senast i prylar.
Lastade bilen knökafull med min tv bla...bar ned mindre möbler och ställde klart inför Lördag.
Kändes riktigt olustigt!
Pussade katter och åkte därifrån,mådde inte bra av att vara där i huset.Själv
Saknade min Älskade!

For till Köping.
Köpte syrsor till min spindelfröken.
Dags för henne att äta.Förvarade syrsorna i en liten transportbur av plast.
Lade in vatten och mat så de hade det bra tills det var dags att bli mat.
Handlade på Netto efter det,vidare till jobbet.

Bytte om till uniform.Fikade lite innan jag satte igång och jobbade vid 14.30

Jobbade till 22.10
For hem till E-tuna och hann pussa på barnbarnet innan han skulle sova.

Av Sirpa - 26 mars 2014 23:45

Jag blir med husvagn:)
Älskar husvagnsliv och nu när sambolivet är över så får jag skaffa mig en egen vagn.
Letade runt på Blocket och lite annonser överallt.
Hittade inget som jag tyckte passade min smak och plånbok.
Det är en viktig kombination.

Så en morgon var jag åter in på Blocket och kikade.
Såg denna bild

Ohhh...fastnade direkt.
Vilken stilren vagn!
Vad var det för märke...Sävsjö:)
Ja det är ju vagnar jag tycker mycket om.
Vill ha en som passar mina behov.
Separat sovrum med riktig säng,inget man måste bädda upp och ner hela tiden och ordentlig sittgrupp på andra sidan.
Det skall vara en ljus vagn med fina färger på dynorna.
Kolla in vad jag hittade i denna Sävsjö:)

Riktigt sovrum med mängder av förvaringsskåp.
Ordentlig säng.

Rejäl sittgrupp i andra änden.

Kök i mitten,perfekt!

Ljus vagn med jättefina mönster på dynorna.
Hämtar hem på Onsdag nästa vecka

Av Sirpa - 25 mars 2014 23:41

Solnedgång mellan nytvättade bussar:)

Av Sirpa - 24 mars 2014 23:39

Kände inte alls för att åka till mitt arbete idag,fast jag älskar mitt yrke.
Bussförare:)
Det är ett fritt arbete och mötet med människor tycker jag är så fantastiskt roligt.

Fast inte idag.
Jag har varit så fruktansvärt ledsen emellanåt att tårarna runnit,utan att jag kunnat hindra dem,mitt i körning.
Inga kunder har reagerat och det är ju bra,för vem vill ha en gråtande busschaffis.

Kämpade på trots mitt mående.
Ligger nu till sängs och dagen är avklarad,jag helt slut.

Det är så mycket tankar i huvudet hela tiden.Vänner hör av sig och delar mitt mående med tröstande ord och kramar.

Försöker se framåt så mycket jag bara kan.Går stundtals och sedan kommer saknaden igen.

Av Sirpa - 24 mars 2014 08:26

Gav mig ut denna vackra,soliga lite kyliga Måndagsmorgon ut på en pyttekort träningsvända.
Ville komma ut i friska luften.
Känna att musklerna ännu finns där de skall vara.
Ta in känslan av att återfå träningssuget.
Den har varit borta dryga veckan då livet varit turbolent.

Jätteskönt att jogga stilla mot kyrkan som mål.
Inte långt alls,lagom denna morgon.
Andades in den friska vårvinterluften.Bilarna susade förbi,alls på väg mot någonting.
Skolans gård började fyllas upp av skrattande,stojande barn.

Kyrkan välkomnade mig med tornet sträckt mot den blå himlen.

Känner alltid en sådan frid när jag anländer till en kyrka,öppnar järngrinden,vandrar fram mellan gravarna.Människors viloplatser.
Vackra stenar,kors och minnessaker ligger där som gåvor till det som en gång varit,levt och blomstrat.
Nu ett minne,sorg och saknad.

Livet är skört,samtidigt så starkt.
Det kan stå emot oerhörda påfrestningar,för att i ett ögonblick släckas ut,för alltid.

Jag kunde känna en oerhörd sorg över det som nu inträffat i mitt liv,samtidigt är livet för kort för att slösas bort på oro,bråk och meningsskiljaktigheter som bara tär,suger energi.

Saknaden efter min kärlek finns där,som ett blödande sår.
Kärleken dör inte...
Den får leva vidare i en annan form än samboskap.Som ett minne.

Återvände till min boning.
Dusch och hårfärgning står på tur.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards