Direktlänk till inlägg 3 april 2014

Dag fylld av sysslor

Av Sirpa - 3 april 2014 20:24

Vaknade redan 3.30 denna dags morgon.Tog med morgonkaffet i bilen till jobbet.
Körde så ett 5 timmar långt,intensivt pass som slutade redan 9.45 med busstädning.

Tjoade hejdå och trevlig helg till kollegorna,åkte så "hem"
Nu kan jag nog snart kalla det för hem då husvagnen står uppställd här.
Hos dotter med familj.

Kändes fint att se min fina Sävsjö stå uppställd på gården.
Mitt hem:)Ännu inte inredd med mina tillhörigheter

Pussade på glada goa barnbarnet och puttrade igång kaffebryggaren.
Kaffet blev klart medans jag bytte om från uniform till jeans och tröja.
Stekte på ägg och åt äggmacka till lunch.
Vilade en pyttekort stund innan det var dags att åka och storhandla.

Vi for först till en granngård och köpte lantägg och rotfrukter.Jättebra att ta det först.
Sedan till Maxi.
Barnbarnet i sin vagn,stor varukärra med och vi handlade till Demodagen imorgon,där dottern och jag skall grilla korv och bjuda besökare på.
Det är för Svärsonens egna företag.

När vi återkom hem satte jag igång och bakade äppelkaka.
Det blev två stora långpannor kaka sim vi skall bjuda på till kaffe imorgon.

Vid det laget var jag så energilös och utan ork att jag var tvungen att ta en powernap.
Somnade kort några minuter.Blev pigg igen bara av det.
Detta var vid 15 tiden så jag hade ju varit uppe sedan 3.30
Så det tog ut sin rätt.

Bar ut saker till husvagnen och planerade in.Jättekul:)
Den är så praktiskt planerad,perfekt för mig.Jag kommer att bygga om vissa småsaker efter mina egna behov.

Vi grillade kotletter till middag och fortsatte sedan med husvagnen.
Vi ska ha den med imorgon så barnbarnet kan vara någonstans inomhus,för blöjbyten och kaffebryggning.

Jag börjar längta efter att få sova min första natt i vagnen.
Satte igång värmen i den idag och det vart så jämn och fin värme i den,tog kanske 1 timme tills den var genomvarm,från helt kallt.

Vevade upp stödbenen och kopplade på,lastade in varor i både vagn och bil.
Spännande dag framför oss imorgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards