Direktlänk till inlägg 6 april 2014

Blåsig löprunda

Av Sirpa - 6 april 2014 11:33

Sov lite oroligt denna första natt i husvagnen.
Gick ändå upp vid 6.30
Bytte om till löparkläder och fyllde vattenflaskorna.
Gav mig ut i blåsten.
Klurade lite på vart jag skulle springa då det var så blåsigt.
Mitt pass idag var på 24 km,det är långt!

Styrde mot Hammarby Kyrka och Ramshammar.Kändes bra i benen och kroppen.
Som alltid när jag inte tränat tillräckligt så har jag tufft med andningen.
Körde riktigt långsamt tempo då jag gärna ville klara så lång sträcka som möjligt.

Fortsatte så mot Kjula.
Pausade kort och drack vatten vid kyrkan.

En söt liten kyrka med jättegullig minneslund.
Fortsatte så mot Jäders Kyrka och där passade jag på att fylla vattenflaskorna.Där var jag uppe i dryga milen så jag bestämde mig för att vända.
Var ganska frusen för det blåste kallt och hårt,samt att jag var svettig så överkroppen blev rejält nedkyld.

Kämpade mig tillbaka hela vägen.
Blåsten var riktigt jobbig!

Kändes emellanåt som att jag inte mäktar med att klara mig tillbaka igen till husvagnen.
Envis som jag är och vägrar ge upp så kämpade jag på.
Benen började stumna vid 19 km och blåsten slet i mig.

Träningsappen stannade på 21 km drygt när jag fullständigt slutkörd anlände till Prästgården igen.
Döttrarna såg mig komma och stod med en kopp kaffe beredd på hustrappen och mötte mig.

Tog mig direkt till vagnen och gav Titti hennes insulinspruta innan jag själv försåg mig med vätskeersättning.
Duschgrejer med och gick in i huset.
Yngsta dottern hade blandat en återställare.
Rismjölk,kakao och lite socker.
Gott och välbehövligt.

Dusch och frukost,sen frukost.
Ligger nu i vagnen och vilar lite.

Känner mig glad och nöjd att ha fixat 21 km i denna blåst!
Klapp på axeln:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards