Direktlänk till inlägg 8 april 2014

Sover gott i husvagn

Av Sirpa - 8 april 2014 08:00

Det är någonting som jag alltid har gjort,sovit gott i husvagn.
Jag vet inte om det är luften i vagnen som gör det eller kanske känslan av semester,ledighet fast jag jobbar för fullt.
Skönt är det iallafall.Vakna utvilad.
Titti katt glad och spinnande intill,väntande på att jag skall vakna.

Det jag saknar här är min älskade,han är hemma i sitt hus.
Jag saknar honom fruktansvärt mycket men vill ändå inte flytta tillbaka till huset.
Det måste vara en annan lösning på boendet.
Jag har inte styrkan,orken eller viljan att ta tag i detta jätteprojekt.
Inte heller att bo i det som är.

Dagens första kaffekopp står bredvid mig och jag smuttar,njuter av den goda aromen.
Bryggaren jag har här är bra.
Lite klumpig för husvagn,byter ut den sedan när jag har tjänat in lite pengar igen.
Denna skall jag ha i lägenheten.

Igår arbetade jag eftermiddag
12.50-22.25
En bra körning.Långa pass.Sträcker sig från Skinnskatteberg till Eskilstuna och orter som Kolsva,köping och Kungsör däremellan.
Tiden går fort.

Mådde ganska risigt igår.Kände en oro,på gränsen till ångest hela dagen.
Tycker inte om att inte ha något sparat på mitt konto,eller att inte ha kollen på läget totalt.
Det är så mycket nytt hela tiden att jag inte hinner landa i någonting.

Det är ju jag själv som driver allt i det tempot så jag ska kunna få landa i någonting så snart som möjligt.
Jag vill kunna känna att jag kan leva,njuta av tillvaron.
Jag behöver trygga rutiner för att må bra,det saknar jag helt idag.
Må bra,känna glädje igen och så småningom kanske lycka.

Saknaden och ovissheten med min älskade tar på mig enormt.
Känner att jag behöver honom,även fast vi inte bor ihop.
Jag vill inte mista honom.
I detta vet jag också att priset av min utflytt kanske blir att han vänder mig ryggen helt,att jag inte är värd att älska längre.

Tiden är det enda som kan avgöra detta.Läka såren och komma i balans.

När jag mår på det sättet så vill jag bara vara ifred.Vara tyst,låta tden gå.
Busskörningen är terapi för mig.Där mår jag bra,bakom ratten,korta möten med kunder.
Det räcker liksom.
Jag existerar och uträttar någonting som jag trivs med.

När jag är mig själv så är jag den skrattande,leende,skojande pratiga bussföraren som sprider glädje omkring.
Men inte just nu.
Nu ler jag kort,säger hej och svarar vänligt på frågor.Inget mer.
Mina stamkunder tittar lite undrande på mig,jag tror de förstår att allt inte står rätt till med mig.
De låter mig vara,lämnar mig ifred.

Mina kollegor likadant.
Jag får lite extra kramar,goda ord och rara ögonkast.Annars lämnar de mig ifred och det är jag tacksam för.

Jag kommer igen :) Jag lovar!
Tiden måste få gå,jag måste få landa,mjukt och stilla.
Kraschlandningarna i livet måste få vara slut nu.
Jag pallar inga flera.
Vet inte om jag orkar resa mig ur flera.

Jag kom hem från arbetet vid 22.40 igår kväll.Till ett sovande hus och en mörk husvagn.
Gick in i vagnen och tände upp..möttes av min älskade katt som blev själaglad att få hem mig.
Min dotter har tittat till henne under kvällen jag jobbat.

Tänkte att hon får vara instängd i vagnen några dagar till och sedan tar jag ut henne i sele.
Ser det ut atg gå bra så skall hon få gå lös.Vi är ju ändå på landet.
Hon brukar hålla till i närheten förTitti är en hemmakär kattdam:)

Vi tog oss lite kvällsthe och Sheba innan det var dags att sova.

Vaknade av att fröken gick på toa inatt och levde om i kieselsanden så det stod glatt till:)
Krafsa,krafsa,skrapa krafsa ....det skall täckas noga.Prydlig tjej:)

Gick upp och tog bort den stinkande högen...inge vidare att ha ligga i husvagnen,lukten hänger kvar hela natten.
Somnade tryggt om när det var klart.

Vi vaknade till fågelsång vid 7 tiden.
Hörde tidigare när svärsonen åkte iväg till sitt arbete.

Jag har träningsdag och det är intervaller egentligen.
Jag lämnar dem till imorgon för jag känner av långpasset på 21 km i mina ben så det får bli en 5 km runda idag för att skaka loss benen.
Hoppar över vilodagen imorgon och kör intervallen då.

Börjar arbeta 14.30 idag så jag tänkte uträtta lite annat innan jobbet idag.
Få fart på vattnet i vagnen.
Kanske vila kort innan kvällsjobb.

Livet går vidare

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards