Alla inlägg den 26 april 2014

Av Sirpa - 26 april 2014 20:25

Om 13 dagar kommer jag,min yngsta dotter och mitt söta barnbarn att åka ner till Öland:)
Mitt älskade Öland!

Vid det laget har dotterns familj dragit ner sin husvagn dit för säsongen.
Så vi kommer att boa i den.

Skall bli så spännande att se hur den plats ser ut som jag ska stå på sedan när min semester börjar.
Det är tydligen bortrensat lite buskar och sånt så platserna är bättre.

Ölandsflaggan hänger i mitt förtält nu också fast jag befinner mig i Södermanland.

Jag har ju drömmen kvar om att börja köra för Kalmartrafiken under sommarhalvåret och bo därnere i husvagn och resten av året här.

Sedan när jag kommer i pensionsåldern så flyttar jag dit för gott.Köper mig ett litet hus i Borgholm.
Det måste ju vara underbart skönt där när turistsäsongen är över och lugnet lägger sig.
Skulle passa mig perfekt.Gå nere vid havet och bara finnas till.
Vandra på Allvaret och cykla omkring på småvägarna där bilar inte åker.

Sedan skulle barn och barnbarn komma ner på sommaren så jag får rå om dem och skämma bort.

Bilderna jag lägger ut därifrån är tagna igår av en nyfunnen vän till mig som jag skall träffa för första gången nu när vi skall ner dit

Han verkar älska sitt Öland också och det tycker jag om

För varje sommar som jag åker ner dit så blir suget större över att få vistas där mer än jag nu gör.

När jag åker ut på bron redan så kommer den där härliga känslan inom mig:)
Jag älskar ljuset,havet,dofterna och naturen i detta paradis på jorden.

Borgholm med sin vackra gula kyrka,Elavi kapell med jordens finaste Altartavla:)Det levande havet,himlen och stranden.
Solnedgångarna som är så hisnande vackra att tårarna tränger fram i ögonen av ren lycka över att få uppleva dessa stunder.

Jag älskar att träna där på ön.
Springa mellan Borgholm och Köpingsvik.Eller Löttorp till Byrums Raukar.
Jag älskar att vandra längs stranden i Byrum och leta fossiler som finns precis överallt.

Vackra vita stenar som ligger slipade och släta.Snäckskal och jag bara inte kan låta bli att plocka.
Den fina vita sanden i Bödabukten.
Det vida havet som för med sig dofter av salt och tång.
Ja,känslan är ljuvlig att vara på Öland.
Jag älskar detta paradis på jorden

Av Sirpa - 26 april 2014 18:12

Göteborgsvarvet 2014

Det är första gången jag skall starta i Göteborgsvarvet.
Min träning som pågått ända sedan första veckan i December är i första hand ämnad för Stockholm Marathon om 5 veckor.
Jag har inte riktigt kunnat följa programmet så diciplinerat som jag hade tänkt.
Livet har liksom tagit sin plats så varken ork,lust eller tid har riktigt funnits.
Nu har jag haft några dagar av vila efter att ha överansträngt ett knä och lårmuskel efter Måndagens långpass på 27 km.
Var ut en kort,kort kännaefterjogg imorse och det kändes bra.

Denna dag har jag bara pysslat runt med mina sysslor i husvagnen,umgåtts med barn och barnbarn,katt och hund:)
Ätit och druckit ordentligt hela dagen.

Fick igår på posten det efterlängtade Startbeviset som behövs inför Varvets nummerlapps och tidschipshämtning 16/5.

Det är samma känsla varje gång jag får ett Startbevis i mina händer.
En känsla av förväntan,iver,spänning och lite nervositet tänds inom mig.

Samtidigt börjar hjärna ticka på och tänka...har jag tränat nog...fixar jag detta...vad behöver jag göra mera då det snart är dags...

Läser så tidningen som följer med och som är fullproppad med allehanda information och bra att veta råd...träning innan...kost...tänk på att inför tips:)
Jättebra!
Känner mig genast tryggare när detta är genomläst.

Imorgon kommer jag att ge mig ut på ett rejält långpass igen,det sista riktigt långa inför Marathon.
Kommer att ta det väldigt,väldigt lugnt för att inte överanstränga något nu så nära detta lopp.

Riktigt spännande veckor har jag framför mig:)
På alla sätt och vis!

Av Sirpa - 26 april 2014 10:58

Vaknade tidigt denna Lördagsmorgon.Redan vid 5 tiden.
Kände att jag ville sova längre,är ju ändå ledig denna helg.

Somnade tryggt om med fåglarna tjattrande utanför husvagnen,ett ljud som jag älskar:)
Så livfullt.
Vaknade senare med en liten gnagande oro inombords,vilket resulterade i ett meddelande.
Vilket i sin tur ledde till ett helt underbart telefonsamtal:)

En röst som gick rakt in i min själ:)
Ett samtal som var mycket svår att avsluta...ville inte släppa taget...

Oron som gnagt lite var som bortblåst :)
Så fantastiskt att få tala på mitt eget sätt och bli förstådd...i känslan och tanken som jag vill förmedla men kanske inte få fram med rätta ordvalen.Ändå blir jag förstådd.

Med lätta ben och glatt hjärta gav jag mig ut på en kort träningsrunda för att känna efter hur kroppen mådde.
Hjärnan spann vidare av allt som vi sade till varandra.

Oerhört vacker morgon.

Benen svarade fint :)
Dusch och frukost i husvagnen medans älskade barnbarnet lekte i bädden.
Titti katt lite avvaktande på avstånd

Just nu sover hon tryggt intill mig.

Mitt hjärta sjunger av glädje:)
Framtidstro!
Jepp Jepp!

Av Sirpa - 26 april 2014 10:55

Vaknade tidigt denna Lördagsmorgon.Redan vid 5 tiden.
Kände att jag ville sova längre,är ju ändå ledig denna helg.

Somnade tryggt om med fåglarna tjattrande utanför husvagnen,ett ljud som jag älskar:)
Så livfullt.
Vaknade senare med en liten gnagande oro inombords,vilket resulterade i ett meddelande.
Vilket i sin tur ledde till ett helt underbart telefonsamtal:)

En röst som gick rakt in i min själ:)
Ett samtal som var mycket svår att avsluta...ville inte släppa taget...

Oron som gnagt lite var som bortblåst :)
Så fantastiskt att få tala på mitt eget sätt och bli förstådd...i känslan och tanken som jag vill förmedla men kanske inte få fram med rätta ordvalen.Ändå blir jag förstådd.

Med lätta ben och glatt hjärta gav jag mig ut på en kort träningsrunda för att känna efter hur kroppen mådde.
Hjärnan spann vidare av allt som vi sade till varandra.

Oerhört vacker morgon.

[Bild]

[Bild]

Benen svarade fint :)
Dusch och frukost i husvagnen medans älskade barnbarnet lekte i bädden.
Titti katt lite avvaktande på avstånd

[Bild]

Just nu sover hon tryggt intill mig.

Mitt hjärta sjunger av glädje:)
Framtidstro!
Jepp Jepp!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards