Alla inlägg den 5 maj 2014

Av Sirpa - 5 maj 2014 21:09

Vet inte riktigt vad det är som pågår i min kropp.
Har känt och känner mig även nu i skrivandes stund som febrig.
Inget annars,inte förkyld eller nåt sånt.
Låg under filt med värmedyna under korsryggen för att få värme.Drog på värmen lite mera i husvagnen.

Vet ju det att jag blev väldigt kall på armarna igår under mitt 30 km pass,hade ärmlöst linne och det blåste riktigt kyligt över åkrar och gärden.
Huden hade lite rödaktig ton när jag anlände hem,tröttkörd.
Så det kanske är efter det som termostaten i kroppen krånglar ikväll.

Titti katt gör sitt bästa för att värma och A skickar gulliga sms från Öland:)
Så det känns bra ändå.
Kanske att jag skulle ha hans värme här hos mig och inte i Borgholm:)

Ska straxt sova för att gå upp 4 imorgon och arbete.

Av Sirpa - 5 maj 2014 15:45

Så himla skönt att ha en arbetsdag som bara är 5 timmar:)
Upp jättetidigt,skojiga körningar..avslut med städning och tvätt av bussen.
Arbetsdagen klar redan 9.45:)
Perfekt!

Jag passade på att prata bort en stund med kollegor.
Kollade in arbetspassen för resten av veckan.Planerade in nogrann biltvätt innan vi skall åka ner till vårt älskade Öland på Fredag

Vi ska dit direkt när jag slutat för dagen,hämtar min yngsta dotter och barnbarnet samt voffsingen som också älskar husvagnsliv på Öland.

Ska bli grymt skönt att komma ner dit till paradiset:)

Så...det är några dagar kvar.

Idag efter jobbet åkte jag till min nya hyresvärd med påskrivna hyreskontraktet.Vi pratade lite ikring nycklar,besiktning och inflytt.
Jag får nycklarna så fort förra hyresgästen är ute.
Kontraktet är från 1/8 men det är ju mitt i min Ölandssemester,så jag flyttar när jag kommit hem igen.

Åkte så ned till campingen och tittade ut en plats jag vill ha,likaså det efter min semester i Augusti.
Pratade bort en stund med en sv ägarna och en fd campinggäst,som tidigare sprungit marathons,så vi hade en del att tala om.
Kul med nya kompisar :)
Jag känner ju ingen i Kungsör.

For så vidare och njöt väldigt sv att kunna ladda min mobil i Volvon.
Min dotter hade ordnat med laddare.
Sån där vardagslyx som jag kallar det för:)
Åt medhavd chokladkaka i bilen,lyssnade på musik och mådde gott.

Så skönt att ha massor av ledig tid kvar efter arbetet.
Dotter,barnbarn och jag passade på att åka och handla på ICA Ekängen,favoritbutiken i stan.

Kom så hem till vagnen.
Diskade.
Satte mig för att kolla över min semesterplanering.Lade in om några extra dagar för att kunna njuta av Öland så länge jag har plats bokad.
Får se vad chefen säger.

Nu är klockan bara 15.30 och allt jag behövt göra idag är gjort.
Ska straxt traska in i dotterns hus och ta mig en dusch innan jag softar ned framför tv:n tror jag.Annars läser jag Runners World och fördjupar mig i den sista träningen inför mina kommande lopp.
Göteborgsvarvet och Stockholm Marathon.

Superdag!

Titti gör mig sällskap.

Av Sirpa - 5 maj 2014 04:03

Mobilen väckte denna Måndagsmorgon 3.30
Ny vecka vaknar till liv :)
Känner mig utsövd trots tidig timma.
Tack vare vila och värme igår så känns knät mycket bättre.
Det är lovande.
Smorde in med Voltaren direkt för att hjälpa till med läkningsprocess.

Kaffekoppen med i sängen en stund.
Hör hur fåglarna börjar vakna till,himelen rodnar lätt.
Det är kallt ute,säkert frost.

Idag har jag en kort arbetsdag,endast 5 timmar.Passar bra,då kan jag vila knät än mer.
Förberedelser inför helgen kommer att startas...då dotter och barnbarn skall med och vi far till Öland över helgen.
Väldigt spännande.
Jag skall träffa A som bor därnere på Lördagen.

Nu hopp i uniformen.Skrapa rutor och iväg.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards