Alla inlägg den 8 maj 2014

Av Sirpa - 8 maj 2014 04:08

Igår kväll hade jag bestämt att jag skall lägga mig tidigt.
Har ju varit lite febrig,halsöm och lite hängig några dagar.
Nu har det gett med sig,det känns bra för jag vill vara pigg när vi skall åka ner till Öland på Fredag.

Kom så isäng straxt efter 21.
Skulle upp 3.45 så det kändes lagom att börja varva ner.
Sms pratade lite med A nere i Borgholm,vi talade tidigare under kvällen i telefon.

Vet inte riktigt vad som hände under det samtalet...det var som att verkligheten kom ikapp på nåt vis.
Vi har alldeles nyligen lärt känna varandra via prat och text,men ännu inte setts i verkliga livet.
Nu ska det så bli av:)
Jättespännande!

För mig är det ett viktigt möte.
Tycker väldigt mycket om denna människa av det vi lärt känna varandra.
Han har ett behagligt sätt,härlig lugn,trygg röst och hela han inger mig förtroende och tillit.
En människa som verkar leva i sanning.Som tar tillvara sitt liv på ett bra sätt och lever i nuet.
Ingen drömmare som far omkring i ett sökande efter något tillfredställande.
Han känns trygg i det han befinner sig i.
Det skall bli så spännande att få se honom:)Se om det jag känt in stämmer.

Jag vet att jag tänker för mycket emellanåt...att jag inte bara låter saker och händelser har sin gång.Att jag skapar bilder i förväg,som sedan kanske inte stämmer.
Försöker låta bli:)Det är inte lätt.

Nåja...det blir som det blir.Vi kommer att mötas och vad det leder till får framtiden utvisa.

Sedan går mina tankar också till mina kommande löpartävlingar.
Nästa vecka kommer att bli en hektisk vecka för att hinna allt som behöver göras.

Det skulle behöva vara uppehåll i regnandet så jag kan plocka ihop mitt förtält och plocka undan allt ur tältet.
Den skall inte med denna gång utan förvaras på gården.
Jag vill ha den torr och nedpackad helst.
På Tisdag fyller jag 55 år och har lovat mina kollegor smörgåstårta,min egentillverkade givetvis.ca 40 portioner.
Behöver inhandla ingredienser och göra bottnarna på Måndag för att sedan garneras på Tisdag morgon.
Arbetar eftermiddag hela veckan.

Husvagnen måste plockas ur på sitt överflöd av grejer som är onödig last på vägen till Göteborg.

Under veckan måste min träning fungera för att jag skall få bästa förutsättningarna inför Göteborgsvarvet på Lördagen.

Likaså behöver jag träningen denna vecka.Tisdagen försvann i och med febern och halsonda.
Idag Torsdag måste den genomföras.
Träningen på Öland är inget problem i helgen:)Den ser jag verkligen fram emot.

Sedan nästa vecka har jag tänkt att på Torsdagen skall bil,husvagn och Titti katt med till jobbet.De får stå på garagegården medans jag jobbar till 22.10.Sedan drar jag allt till min dotters hemort och sover så där över i husvagnen,för att vi på Fredag morgon tidigt packar in det som skall med från dem.
Sedan drar vi ner till Askims Camping och installerar oss innan det så är dags att hämta ut nummerlappen.

Mycket är det som skall klaffa och i allt detta skall de vanliga vardagsbestyren in.
En fantastisk vecka:)som jag ser fram emot.
Men den var inte kul när den började gnaga i min hjärna när jag skulle sova...så inatt blev det ca 2 timmars sammanhängande sömn...
Hmmm...inte så bra,men det går.
Jag jobbar 5.15-13.00 idag så det får väl bli en tuppis när jag kommer hem.

Nu upp och iväg!
Underbar dag väntar,trots regn och rusk,mitt humör påverkar det inte:)
Härlig helg väntar med Öland,dotter,barnbarn,Laban Basset och en garanterat fantastiskt möte med en ny människa i mitt liv.
Yeahhh!! :)


.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards