Direktlänk till inlägg 12 maj 2014

Morgontankar i husvagnen

Av Sirpa - 12 maj 2014 07:54

Nu är jag åter hemma i min enkla boning.
Tillbringade helgen på Öland.Mitt älskade Öland.
Ett Öland som bjöd på sin sida av vårregn,vackra moln och det underbara ljus som finns bara där.
Varje sekund jag tillbringade där var en njutfull upplevelse.

Jag förstår ju att det är jag som med min känsla och kärlek till ön,gör det till något njutfullt.
Tillvaron där vill jag ha som en bomullstuss runt mitt hjärta.
Bära med mig i det övriga i livet som jag sakta men säkert ser till att skapa till det jag vill ha det till.
Ett liv av värde,ett liv av energi som tillför mig glädje,värme,trygghet och harmoni.
Mitt liv skall vara ett minne att bära med som någonting bra.

Jag träffade en människa i helgen som berörde mitt innersta på ett bra sätt.Han känns som en sann människa.Som är ärlig med sig själv,sina känslor och med sin omgivning.Sådan egenskap värdesätter jag högt.

Jag är ju den sorten av person som säger och visar vad jag tycker och känner.Så även i detta fall.
Har nu känslan inom mig att jag skall simma lugnt.
Livet är här och nu.Finns ingen brådska till någonting.
Jag behöver heller inte ge uttryck för vad jag känner.Det är inget måste för mig:)
Mår jag bra och är lycklig så syns det på mig för jag blir ett leende hela jag.
Får stråla ut min känsla den vägen.
Dela med mig till andra människor också av min glädje och lycka över livet.

För så känns hela livet för mig i skrivande stund.
En ocean av händelser,upplevelser och känslor.Det är som om universum svarar med sitt ljus och sin styrka i allt.
Från att ha varit ett kaos av sorg,smärta,vilsenhet och förtvivlan så har jag rest mig vartefter.
Benat och sorterat,bearbetat och tillrättalagt allt som skett.
Bit för bit har jag med hjälp av mina nära och kära fått livet på rätt köl igen.

Jag minns hur det var att vakna gråtande,med hjärtat tungt av förlust,efter eget val att lämna det destruktiva liv som pågick.

Det är bra att jag minns!

För ur detta minne får jag verkligen förståelsen över hur värdefullt det är att ha ett eget värde.
Att ha en betydelse för mig själv och för andra.

Idag är jag återigen stark och bär mig själv,starkare än någonsin.
I denna styrka finns mitt öppna hjärta.
Öppna ögon och ett öppet hjärta banar väg för framgång och glädje i allt som sker.
Självklart finns i detta också en sundhet,ett logiskt tänk.
Hela världen är inte god,men jag kan bära godheten själv och på så vis påverka.

Säkert kommer jag längs vägen att åka på snytingar,det går inte att undvika.
Har jag styrkan inom mig så kan jag ta dessa smällar med ro.De kommer inte åt att tära på mig som människa.

Jag kommer aldrig mer att tillåta någon annan människa göra mig illa,trampa på mig och mina känslor för att nå sina egna mål.För att få sin vilja igenom.Den sortens människor behöver jag inte ha i min närhet.

Jag vet vad jag vill med mitt liv och i detta känner jag en stor trygghet.
Om Kärleken från en annan människa vill mig väl så finns jag här:)
Jag har inte stängt dörren till den.

Känslan inom mig denna morgon var både lite ledsen och glad.

Känner att jag saknar personen som jag börjat lära känna på Öland.
Hans väsen får mig glad och nyfiken.

Nu känns han väldigt långt bort och det var där ledsenheten kändes.
Den försvann lika snabbt igen då det låg ett Godmorgon i mobilen och väntade.
Detta godmorgon ingav glädje:)

Veckan som nu ligger framför mig är fulltecknad:)
Det är bara att dra igång sysslorna straxt så tiden räcker till.

Ligger just nu i sängen och dricker mitt morgonkaffe och skriver ur mig tankar för att bana väg för nya intryck och tankar.
Rensar lite med andra ord:)

Straxt dusch,frukost och lite städning av husvagn.
Sedan bär det iväg till Maxi och handla det sista till två bamsestora smörgåstårtor som jag skall tillverka idag.
Gör dessa på sådant vis att allt är klart dagen innan för att garneras imorgon förmiddag.
De blir godast då,stå ett dygn ungefär.
Börjar arbetet 14.30 så allt bör vara klart till 13.30 då jag måste åka.
Uniformen är kvar på jobbet efter avfärd mot Öland i Fredags:)

Så nu drar jag igång dagen ...

Livet är störtskönt!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards