Alla inlägg den 29 maj 2014

Av Sirpa - 29 maj 2014 06:44

Jag hade en härlig eftermiddag och kväll vid min vagn och sandstranden/skogen igår:)
Fyllde vatten och fixade i dotterns förtält inför deras ankomst.
Vi höll kontakt så jag visste ungefär när de skulle dyka upp.

Kvällsmaten stod färdiguppdukad.
Efter midnatt kom de åkande:)
Med sovande barnbarn i bilen som vi hjälptes åt att bära in till min varma vagn.

Lillkillen sov vidare direkt i sovrummet.Mormors tjej slocknade igen på soffan.
Jag grejade klart maten medans döttrarna gick till Servicehuset för dusch
Sedan åt vi och pratade om resan och barnen,bilisters dumheter och hur trötta alla var.

Så mysigt att ha dem här:)
Bar över lilltjejen till deras vagn och två blev kvar hos mig i nybäddad säng.
Jag fixade mitt sova i soffan.
Tog en stund att varva ner.

Av Sirpa - 29 maj 2014 01:39

Körningen från Valdemarsvik gick jättebra.Lagom med trafik och jag var så förväntansfull inför att få åter åka över bron till min älskade ö.

Det var lite knivigt att åka över denna gång då det blåste så grymt hårt.
Kände hur vagnen krängde åt alla håll och jag fick lov att parera hela tiden.
Är ju van vid det från bussarna,fast detta var lite annorlunda.

Tjoade av glädje när jag körde in på ön.Körde nån mil innan det var dags för ett kisstopp och förmiddagskaffe.
Titti blev så glad när jag kom in till henne.
Hon är verkligen suverän när vi reser.Hon lägger sig och sover någonstans,oftast i sängen.
Inga bekymmer där inte:)

Fixade fika,knäckemacka med ost och kaviar.
Sms pratade med min vän i Köping och han ringde upp.
Vi hade ett gemytligt samtal innan jag klev i bilen och fortsatte färden upp längs ön.

Älskar dessa murar av Ölandssten

Passerade Borgholm,Köpingsvik.
Såg väldigt tomt ut på Klinta Camping.

Kom så fram till Kyrketorp.Böda Riviera.Checkade in på min plats nära min dotters familjs vagn.
Blåste hårt så det var raska tag att få vagnen på stödbenen på plats och strömmen kopplad.
Jag står med utsikt över gräs,vass och havet.
Fantastiskt vackert!

Såg till att få rent i vagnen direkt.Plockade iordning medans Gulachsoppan värmdes på spisen.
Kaffet puttrade i bryggaren.
Satte mig och åt och var helt hänförd av utsikten.
Måste vara den vackraste platsen jag någonsin stått på.

Satt säkert i en timme och bara njöt.
Diskade och fyllde tanken med vatten.

Tog på mig jacka,mössa och flieshandskar och gick ut på stranden.
Så vilt och vackert i blåsten.
Var så hänförd av konstverken blåsten åstadkom i sanden.
Se på den här:)Ett hjärta!

Gick till Böda Sand.Där var det tyst,tomt och allt stängt ännu.
Gick längs vägen,via skogens grönska.

Kom så åter vagnen efter ca 2 timmar.Var trött,hungrig och sänderblåst.Lite frusen.
Fixade mat efter duschen.
Tänkte på de vackra mönstren i sanden...

Så vacker naturen är,även en blåsig och kylig dag som denna.
Stekte på ägg och falukorv som skulle räcka åt flera.

Åt och vilade en stund.
Snart blev det kväller och en vacker solnedgång

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards