Alla inlägg under maj 2014

Av Sirpa - 26 maj 2014 12:50

På morgonen satt jag och tänkte på vilken underbar familj jag har:)
Mina döttrar,svärsöner och barnbarn.
Alla har de hjärtat med sig allt de företar sig.

Känner en sådan tacksamhet över att mina flickor fått växa upp till de vackra kvinnor de är idag.
Mina bebisar:)

Jag trivs så oerhört med att vara tillsammans med dem alla.De får mig att må bra.

Känner samtidigt en sorg och saknad efter min son och hans familj.
Det är snart 4 år sedan han valde bort kontakten med den här sidan av sin släkt.
Ingen förstår varför,nu har det gått så lång tid att det blivit en vana att han inte finns i våra liv.

Saknaden var extremt påtaglig på Mors Dag.
Jag är ju ändå hans mor!
Han är vuxen och väljer själv.
Jag vet bara att hans systrar och styvfar också känner en saknad.

Hoppet lever vidare att vi en dag skall ses igen.

Min son...Jag Älskar Dig!

[Bild]

Av Sirpa - 24 maj 2014 08:05

Vaknade tidigt i min husvagn.
Det var svalt och skönt,första natten utan värme denna försommar.

Klockan var endast 4 när fåglarna hade full konsert i Syrenbusken utanför:)
Vände på mig först för att sova en stund till.Väckningen var inställd på 6.15.Hade tänkt mig sovmorgon.

Det tyckte solen annorlunda om och sände sina strålar genom fönstret rakt i mina ögon.
Den var så röd och vacker att jag steg upp,gick ut och tog dagens första bild

Kaffebryggaren sattes i arbete och Titti fick sin morgon Sheba.
Intog kaffet i bädden.
Svarade på några meddelanden i mobilen.
Steg så upp.Träningskläderna på och en vattenflaska med.

Titti valde att ta sig en tupplur.

Vandrade iväg på vägar och stigar som nu börjar bli välbekanta för mig.
Jag ser för varje gång hur sommaren slår ut sin grönska.

Av någon anledning är jag både förtjust och faschinerad av ormbunkar.Hur de växer upp med sin knorr till bladverk,till ett sprött blad och så småningom en vacker kaskad av grönska

Bestämde mig för att plocka Lijlekonvaljer till min dotter.
För att visa min kärlek <3

Gick med buketten till husvagnen.
Plockade med liten bukett av andra blommor,gick till Minneslunden vid Vallby Kyrka och satte dessa i en vas.
Som en åminnelse av alla kära,saknade både levande och bortgågna.

Gick hem till dusch och frukost.

Rundan blev 5 km och knäet känns ganska bra.Försiktigt:)
7.000 steg
Nu iväg och jobba.

Av Sirpa - 23 maj 2014 20:46

Är inne i en period nu då jag inte kan träna så mycket pga skadat knä.
Så jag passar på att jobba extra då det finns att få.
Körde 4 timmar igår och en full dag idag.
Blir bra med lite i plånboken samt tid att ta av vid behov av ledighet.

Hade min underbara start vid Kungsörs Järnvägsstation som ger mig energi för hela dagen.

Körde samma tjänst igår så det blev jättekul att träffa samma stamkunder två dagar i rad.
Vi har mycket att prata och skoja om:)

Oerhört varmt idag med.Jätteskönt med sommarvärmen.
Det är bara detta med förarplatsen...svetten rann på mig där i solgasset!!
När arbetsdagen var slut så var jag det också.
Dricker mängder med vatten och går ur bussen så fort jag bara har några minuter över.
Kör med öppet fönster vid låga hastigheter.
Svetten dryper!

Stannade kvar en stund på jobbet,pratade och skojade med mina älskade kollegor.Åt lite macka och drack vatten innan jag styrde hemåt husvagnen.
Det hade blåst upp rejält efter lunch..

Kom så till husvagnen.
Titti var ute,syntes att hon mådde dåligt av värmen.
Låg i skuggan och var stilla.

Vågade knappt öppna nåt på vagnen för det blåste så.
Inne på bordet stod en så mysig överraskning :)

En stor härlig bukett med doftande syrener.
Jag blev jätteglad!
Precis vad jag behövde efter den svettiga men roliga arbetsdagen.
Det var min älskade dotter som ställt in den.

Senare blev jag bjuden på grillat.

Lilla barnbarnet I sov middag en stund hos mig i husvagnen medans mor hans uträttade ärenden.
Vilken kvalitetstid!
Jag sov också med en bebisfot i min hand:)

Är nu jättetrött och skall straxt sova.

Av Sirpa - 22 maj 2014 10:42

Min blivande bostadsort är vackrare än någonsin i sin försommarskrud.
Mitt Kungsör:)

Åkte tidigare till järnvägsstationen bara för att få tid att njuta

Gick ner till strandkanten,såg ut över vattnet och tänkte på alla härliga promenader och löprundor jag kommer att ha här framöver

Vattnet låg spegelblankt.
Någonting stort plaskade till nära strandkanten...kanske gammelgäddan:)

Själen fick sina bomullstussar och hjärtat sjöng en melodi som tycktes ny för stunden.
Vad månne detta vara.... ;)
Endast vi vet...eller hur G?

Tiden går och vi med den....straxt var det så dags att köra igång den långa arbetsdagen

Av Sirpa - 21 maj 2014 21:02

Imorse var det så otroligt vackert och fridfullt när jag steg upp för att brygga mig dagens första kopp kaffe.
Såg ut bland de blommande äppelträden.

Denna utsikt har jag från sovrummet i min husvagn:)

Gick så upp efter att ha pratat på Messenger med en rar person som gör mig glad.

Tog så på mig träningskläderna och gick ut i den svala,behagliga morgonen.
Kunde inte annat än känna sprudlande glädje när solstrålande gula rapsfält bredde ut sig längs min färdväg

Testade lite försiktigt att jogga,känna på högerknät vad den tyckte om stegen.
Det gick bra,fick räcka så idag.
Vandrade in på en fin stig i en dunge.
Luften härligt frisk och det växte överallt så det knakade

3.5 km blev denna lilla runda och jag är jättenöjd.
Dusch,frukost och sedan iväg till en solig,varm och riktigt svettig dag på arbetet.
Det får vara svettigt:)
Jag älskar sommaren och mitt arbete

Av Sirpa - 20 maj 2014 19:41

Nu är det fullt med popcornträd på Prästgården:)

Det är ju så oerhört vackert när äppelträden blommar.
Surret av bin låter som vacker sång,vetskapen om att träden kommer att bära frukt i höst.

Av Sirpa - 18 maj 2014 13:46

Vid 12 tiden lämnade vi Campingen och åkte till Åby Travbana.Parkerade,tog bussen till tävlingsområdet.
Då var jag ganska nervös och stressad.

Kändes bra att anlända alldeles lagom till Fyrverkerier och starten av första gruppen.Eliten:)
Vilken stämning!!
Vi stod och vrålade för full hals när C mitt x passerade i Grupp 2.
Ville ge honom extra energi på så vis:)

Mängder med människor,hundar och barnvagnar:)
Stämningen på topp och soligt,varmt sommarväder

Jag hade 3 timmars väntan tills min start som var sista gruppen.
Grupp 25.
Kändes lite jobbigt att starta sist för då visste jag att det som fanns längs loppets väg skulle vara bortplockat då vi passerade.

Det var väldigt varmt vid väntan i stargruppen och starten.
Kände hur det sög kraft.
Solen gassade rakt på oss

16.00 gick så starten och jag hade kramats av dotter och barnbarn innan.

Joggade på lugnt som grupp.
Ett gäng stack iväg.
Svetten lackade och kroppen kändes seg.
Kilometer på kilometer.Drack vatten vid varje vätskestation.

Repet skulle dras vid ca 13.3 km så det var bara att pinna på.
Hann ganska bra:)
Sedan var det bara att dra ner tempot igen för mitt knä bråkade och jag var rejält varm och lite yr.

Magen kändes orolig av sportdrycken som jag inte gillar men behövde för att orka.
Började gå ströckor.Tillsammans med andra som gjorde lika.
Det var krampande muskler och onda knän hos dem.
Vi pratade glatt och peppade varann.
Blev hejade och high fivade av funktionärer,poliser och publik.
Jag var strålande glad för jag kände att jag orkar i mål innan sista tid:)

Hade sällskap med en tjej från Luleå och jag fick lov att lämna henne då jag ville springa sista biten.
Sprang så i mål.

Blev hejad och tjoad hela vägen.

Härlig känsla!
Sjukvårdare mötte upp och sprayade mitt ansikte med kallt vatten.

Banan,kexchoklad och Medalj:)
Så skön känsla.Kort togs överallt i min glädje.

Skriver mer om resten ikväll.
Det var tydligen ganska dramatisk tävling med ett dödsfall och många förda till sjukhus,pga av värme och utmattning.

Av Sirpa - 17 maj 2014 10:42

Ligger raklång i husvagnen med focus på att ta det lugnt en stund innan vi skall iväg till tävlingsområdet.

Vaknade tidigt imorse,bryggde mig kaffe,tog med en kopp och gick ut i det daggvåta gräset.
Solen var uppe och måsarna skränade nere vid havet.
Stilla i övrigt på campingen i den tidiga timmen.

Gick mer och satte mig vid vattnet på en sten och bara njöt.
Tänkte på mitt x som var i sin husvagn en bit bort från vårt.
Undrade hur han mådde.Om han som jag kände en viss saknad..
Samtidigt en stor lättnad över att vi äntligen kommit vidare i livet och insett att inte vi är ämnade för varandra.
För så är det!
Jag mår väldigt bra nu sedan livet lugnat ned sig och jag hittat mig själv igen.
Funnit min inre styrka,mitt självförtroende och hoppet om livet i helhet.


Just nu känner jag mig lite nervig:)
Det är ju första gången jag springer Göteborgsvarvet.
Har ju avverkat mängder med lopp men aldrig detta.
Ska bli spännande!

När dotter och barnbarn vaknat fixade jag till en god frukost.
Drack en kopp kaffe till för det blir inte mera förrän efter loppet.
Kaffe torkar ur och vätska kommer behövas idag då det blir varmt.

Duschade i lugn och ro innan rusningen kom igång i Servicehuset.
Njöt av min fina husvagn som jag trivs så av att äga.

Om ett par timmar sticker vi iväg.Åker till en travbana och ställer bilen för att därifrån ta buss till tävlingsområdet.

Jag försöker dricka så mycket jag bara tål.Det är ju inte bra att dricka för mycket heller.Det urlakar salt och mineraler i kroppen.

Laddar energi....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards