Direktlänk till inlägg 23 juni 2014

Ny vecka med nya möjligheter

Av Sirpa - 23 juni 2014 07:31

Dagarna går med rungande fart.
Sommarens värme i luften och vattnet vill inte riktigt infinna sig.
Jag hoppas att de som nu har semester inte sörjer detta utan planerar om sina dagar och ger sig ut på nya äventyr:)
Vilan under semestern är ju ändå det viktigaste.
Vissa somrar ser ju ut såhär,det går inte att påverka.

Jag har nu drygt 2 veckor kvar att arbeta innan jag ger mig iväg till mitt efterlängtade Öland:)
Yngsta dottern med familj tillbringade Midsommaren där i sin husvagn,på sin säsongplats.
De har den goda förmågan att njuta av tillvaron fult ut ändå,trots kallare väder och blåst.
Solen visar sig ofta på Öland ändå och de varma stunderna infinner sig kort.
Ön bjuder på så mycket skönhet i sig,så de njuter av ledigheten i fulla drag min älskade familj.

Själv mår jag toppen och det tack vare att jag tagit tag i mina matvanor på allvar.
Hade kommit in i en trall av sockerätande i alla möjliga former och det resulterade i att jag vaknade med huvudvärk i stort sett varje morgon.
Inte kul!
Nu har jag kört igång en ämnesomsättningskur som resulterar i att jag blivit av med sockersuget,huvudvärken,svullnaden i kroppen och att vilken kommer minska med ganska hög fart.
Magsäcken drar ihop sig automatiskt.

Har använt mig av denna metod förr och vet att den funkar för mig.
Mår toppen redan andra dagen i kuren och vet med mig att det blir bara bättre för var dag som går.

Sitter nu med min rekommenderade kopp kaffe och sockerbit på morgon och bara trivs:)

Titti katt har gått ut och hörde nyss hur hon talade om för grannkatten att denne inte har något att hämta på hennes revir.
Hon är en tuffing min lilla tjej:)

En ny vecka är igång och jag har eftermiddagsskift på jobbet.
Känns bra då jag tänkt försiktigt återuppta min löpträning.
Knät som for illa sista tiden i min träning inför Göteborgsvarvet och Stockholm Marathon gjorde att jag klarade av bara Göteborg.Sedan var det stopp!
Nu känns den fin igen och jag skall ge mig ut och jogga/gå några kilometer.

Är ju så sugen på att springa Victorialoppet i Borgholm som går av stapeln första veckan jag är därnere på semester,så det vill jag träna till.
Sedan Midnattsloppet i Stockholm 16/8 är jag anmäld till och vill genomföra.
Vi får se:)
Jag kör igång försiktigt och känner efter.

Om jag återgår till mitt mående så kan jag också tillägga att jag sovit mycket gott inatt.
9 timmars sömn är inte så ofta jag får :)känner mig helt utvilad.
Så skönt!

Jag lyssnar verkligen på kroppens varningssignaler efter Midsommaraftonens hemska migränattack och kampen med att klara mitt arbete den dagen.
Det vill jag inte uppleva igen.

Nu hopp i träningskläderna och ut:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards