Alla inlägg den 6 juli 2014

Av Sirpa - 6 juli 2014 06:06

Jag har kommit upp i en ålder av 55 år och det är jag så glad över:)
Det låter kanske inte riktigt klokt i allas öron,men så är det.

Att befinna sig som kvinna i denna ålder är för mig riktigt bekvämt,bekymmerslöst och lyckligt.
Jag har allt jag behöver.

En underbar familj med tre vuxna barn och alla de tre med egna barn och egna liv.

Jag har ett fantastiskt arbete som jag älskar.Mina kollegor har blivit som en andra familj,som jag trivs med.
Mina kunder tillför mig glädje och energi,varje dag.

Min hälsa är på topp:)
Har nyligen lyckats få bort sockerberoendet jag hade och med den också magbesvären som hängde ihop.Gått ner några kilon som var i vägen i uniformsbyxorna.

Jag är sambo med min underbara lilla katt som är min följeslagare,vart vi än befinner oss.

Jag älskar min träning som nu legat på is ett tag pga skadat knä men som i dagarna blivit framtagen igen,löpträning.

Jag har en bil som är som skapt för mina behov.Flexifuel:)Kör på billig Etanol nu när bensinen är så dyr.
Snygg,kraftfull nog för att dra min härliga 6.5 meter långa Sävsjö husvagn.

Min ekonomi är helt ok.
Jag kan leva bra och unna mig det jag behöver.
Klara mig fint med de ägodelar som jag kommer att flytta till en söt liten etta i centrala Kungsör i Augusti.
Denna lilla söta pärla vid Mälaren men kuperad terräng,där jag kan utöva mitt intresse,löpning.

Jag dejtar någon man som jag finner intressant längs min livsvandring.
Lite spännande men inte mer än så.
Har blivit så oerhört kräsen och bekväm med min singeltillvaro att det nog måste någon väldigt speciell för att få mig att välja något annat civilstånd.

Jag trivs:)
Som fisken i det rena klara vattnet.
Njuter av tillvaron och känner en tillfredsställelse med allt jag företar mig.
Under våren for jag ner en vecka till Öland med katt och vagn.
Bara njöt i en veckas tid av tiden där.
Både med döttrar och barnbarn samt ensam.
Det var regnigt och stormigt men vad gjorde väl det:)
Öland är paradiset oavsett väder

På senare tid har jag haft den stora lyckan att få vara med mitt minsta barnbarn.Vi har lärt känna varandra så bra och trivs med varandra.
Denna lilla söta,glada,pigga spelevink.

Han är mitt lilla gryn som jag ser fram emot växa upp i min närhet.
Jag vill följa hans livsvandring.Finnas för honom ständigt när han behöver sin mormor.

Sedan har jag ett till härligt barmbarn som jag inte träffar lika ofta men har ändå en jättefin kontakt med.
En liten tjej:)
Vi ska ses på Öland om några dagar.
Mormors tösabit:)
För henne är jag Nonno.
Det är en ärofylld titel!

Vi har många härliga veckor framför oss på Öland dit jag kommer att fara med katt och ekipage om några dagar.
6 veckors semester.
Dagar fyllda av träning,vila,rekreation och upplevelser för sinnena på denna vackra ö.

Så visst har jag fantastiskt liv:)
En tillvaro jag vill leva i och finnas för de som behöver mig.

Jag har även två fina killar som är mina bonusbarnbarn som jag träffar då och då.
Sedan tre egna barnbarn som är farmor till och tyvärr inte fått möta på fyra år snart.
Det är en historia som ger mig sorg i hjärtat men som jag har lärt mig leva med.
Vår tid kommer:)
Det vet jag.

Jag lever,är lycklig och trivs i min ålder.Mer än någonsin tidigare i livet.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards