Alla inlägg den 11 juli 2014

Av Sirpa - 11 juli 2014 21:11

Laban hade två kompisar som han träffade på camingen igår

Så kul att det var samma färg som han och en av dem jämngammal med honom

Av Sirpa - 11 juli 2014 21:07

Den hundras som min yngsta dotter har är ju inte så jättevanlig.
Han är en Basset.
Laban:)
Han är otroligt populär den fina killen när han är ute på promenad med sina korta ben,långa kropp och alldeles för stora kläder:)
Sedan är hans uppsyn så själago att man bara smälter som smör i solsken

Mitt lilla barnbarn som är 3.5 år är hans bästa vän.De brukar sova middag tillsammans när tillfälle ges.
Hon har honom under full koll,han lyssnar på henne och lyder utan tvekan.Det är som om de hade ett eget språk.

Laban är så lugn och fin.
Han vet precis hur man ska softa,det är han expert på.
Studera stilen...nåt att ta efter kanske?

Han var ju så bedårande söt när han flyttade till oss ifrån sin uppfödare i Alingsås
Dessa tassar:)

Anthony som han heter på pappret fyllde 8 år igår och vi firade honom ordentligt med god mat och självklart mängder med hundgodis.
Pussar och kramar.sång och hurrarop.
Han är bäst våran Labbe:)

Av Sirpa - 11 juli 2014 17:16

Vilken härlig dag det har varit:)
Det är tredje dagen jag är ledig,har semester from Måndag.
Dagarna som gått har jag kollegor som kör för mig då jag kört åt dem tidigare.
På så vis fick jag 3 dagar extra ledighet innan semestern börjar.

Vaknade tidigt imorse.5.15 redan fast jag är ledig:)Tycker om stilla mornar.Dottern och jag gick ut på en två timmar lång Powerwalk längs sandstranden och åter till campingen via vägen.
Totalt blev det en mil.
Kändes riktigt bra då vi gick en mil på sandstranden igår,tungt i sanden:)
Superbra träning:)

Efter träningen körde jag lite styrketräning och stretch innan frukost.
Packade en liten kylväska med vatten,melon,morötter och en tomat.
Bredde en liten smörgås med kalkonkött.Thermos med kaffe.
Liggunderlägg,badlakan,sololja med.

Hoppade upp på cykeln med nypumpade däck och trampade 7.5 km bort till Lyckesand.
Solade,badade,åt min nyttiga lunch där i solen och blåsten.
Stora vågor just för att det var så väldigt blåsigt.
Där jag låg ner var det hyfsat,i en sandgrubba,nästan i lä.

Stannade där i 4 timmar då jag kände att huden var mätt på sol för idag.
Packade ihop och trampade hemåt igen till husvagnen.

Riktigt skönt att komma inomhus,bort ifrån blåsten som drog och slet i allt.
Det tar oerhört på krafterna när det hela tiden blåser.
Ville ändå till min älskade strand idag då det lovats regn imorgon och lite kyligare.
Lagom att få några timmar sol och sedan får huden vila imorgon.

Tog mig en skön dusch.
Bort med sololja,salt och sand.Allt blir sandigt i blåsten.

Ligger nu riktigt nöjd och belåten i bädden och vilar.
Ska straxt fixa mig någonting att äta.
Blir nog en omelett med lite ost,thaibasilika.
Njuter av min ledighet:)
Men det tog två dygn för att ordentligt varva ner och känna att jag verkligen är ledig:))

Av Sirpa - 11 juli 2014 11:07

Mitt älskade Lyckesand!
Nu är jag här första dagen för iår och det känns så himla bra
Toppenväder.
Cyklade hit och ned den på stranden för att vara säker på att få ha den kvar.
Dricker kaffe ur medhavd thermos och ska snart ta första doppet i de stora vågorna

Det här är semester för mig:)

Av Sirpa - 11 juli 2014 05:53

Igår var det så dags att sakta börja förnya mina träningskläder.
Började med tre par strumpor som jag ska prova första paret av denna morgon:)
Känns sköna och snygga är de.

Skriver vid senare tillfälle om de funkade bra.
Strumpor är viktigt att de passar och håller måttet.
Bra material,inget skav eller att de rör sig i skon är viktigt att tänka på.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards