Direktlänk till inlägg 16 juli 2014

Sol,träning,mera sol :)

Av Sirpa - 16 juli 2014 20:19

Vaknade redan 4.45 denna morgon och gick ut i det strålande solskenet vid 5.30 tiden.
Helt underbar morgon återigen.

Vi var båda lite sega idag så tempot var inte på topp.
Vi bestämde ändå att försöka gå samma sträcka som igår.

Vek av från stranden vid Lyckesand.
Det går en fin trägång i sanden upp i skogen som vi följde

Gick sedan i den skuggiga skogen en bit för att avverka den 2 km långa raksträckan till stora vägen.
Åter Kyrketorp efter 13 km idag.
Det fick räcka.

Köpte med frallor från butiken och tillredde frukost i familjens förtält.
Jag stod för kaffe och lite pålägg samt brödet.
Packade så min ryggsäck.Fixade en sallad,kaffethermos och lite annat välbehövligt.
Cyklade så till Lyckesand och tog med mig cykeln ner på stranden.
Valde ut en grubba och installerade mig.
Sedan var det som och bad för hela slanten.
Jättevarmt så det blev säkert 10 dopp under den tid jag var där.

Fick ett efterlängtat och välkommet samtal på ca 20 minuter där jag låg i solgasset.Snabbt i och svalkade av mig efteråt:)
Varm av både sol och orden som personen sade:)

Läste min medhavda bok.
Åt salladen,drack kaffe och åt skorpor.
Kände att näringen behövdes efter både powerwalk och cykling.
Så skönt att få röra på mig mycket och ordentligt.

Att varje dag utöva någon form av fysiska aktiviteter är suveränt.
Dagens 13 km gång resulterade i krampande,smärtande baklårsmuskler.Det släppte sedan när jag cyklade i raskt tempo.

Älskar min suveräna cykel

Det var så klarblå himmel idag så jag låg och såg på de få molntappar som vandrade fram i det blåa.

Riktigt skönt att sola.
Benen börjar bli ganska bruna.
Det brukar vara det första som blir brunt på mig.Resten av kroppen är svårare.

Packade ihop vid 14.30 tiden och trampade hemåt.
Det var mycket folk på stranden idag.
Kul!
Campingen också fullbokad.
Bra för Rickard och Mia att det kommer in pengar.säsongen började ju inte så bra med kyla och regn.

Öland:)mitt älskade Öland.
Nu har jag varit en vecka här och har nästan 5 veckor kvar.
Suveränt!

Imorgon bär det iväg till Borgholm.
Får äntligen besöka min älskade kyrka.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards