Alla inlägg den 19 juli 2014

Av Sirpa - 19 juli 2014 22:33

Jag har nu min lilla busunge här hos mig på Öland,i min husvagn.

Jag vill verkligen att han ska känna sig hemma här så det har byggts tält i förtältet,barnpool utanför och massor med leksaker av olika slag.

Vädret är strålande så den lille herrn behöver inte ha varken kläder eller blöja på sig,stora delar utav dagen.
Blöja behövs bara när han sover korta stunder i sin vagn.

Måltiderna är många.
Börjar med morgonvälling.Sedan gröt.
Mellis och lunch.
Mellis och middag och sist nattisvällingen.
Så det är ett ständigt matande från det han slår upp ögonen:)

Sedan leker vi:)hela tiden i stort sett.
Det är bara korta stunder jag går ifrån för att själv äta något eller gå på toa.

Vi har badat i pool,balja och till och med havet fick han plaska i med sin moster och kusinerna medans jag fick en stund så jag kunde ta ett dopp och få en välbehövlig dusch.

Vi har diskat och hämtat vatten,han i vagnen,nöjd och glad att få vara med.
Jag väljer att koka allt vatten han dricker och som jag lagar till hans mat/välling med.

Nattningen idag blev över två timmar lång då han hade så svårt att släppa taget om dagen.
Det fanns ju så mycket kul så han tyckte sig inte ha tid att sova.

Själv är jag helt slut efter allt det intensiva under alla timmar.
De stunder han sovit på dan har jag ju gjort sånt jag inte hunnit eller kunnat göra med honom:)

Så mormor har fullt upp med den lilla busungen:)

[Bild]

Av Sirpa - 19 juli 2014 15:12

Det är något som hör Ölandsvistelsen till.Besök i Borgholm.
Vissa butiker får oss som kunder varje sommar.

Ölandsbutiken är en av dem:)
Eller Butik Öland som den egentligen heter.
Jag hittar alltid något där som jag gärna köper hem,som en bit av Öland.
Nu blev det present till min dotter som fyllde 25 år och sedan hittade jag en jättesöt inflyttningspresent till deras hus:)Så bra!

Till mig själv blev det små söta burkar till husvagnen och kaffefilterhållare.

Varje gång jag ser dessa kommer jag att tänka på mitt älskade Öland.

Sedan hittade jag lite kläder.
Bra pris,snygga och min stil

Alltid lika roligt att hitta något nytt då jag inte är en klädshoppare.
Köper sällan kläder.

Vi besökte självklart glasscafet.

Barnbarnet som är mjölkallergiker fick en god sorbe:)

Vi hade en stilla stund i kyrkan som hör till en av mina favoriter.
Tände ljus för våra nära och kära,levande och bortgågna.
En andaktsfull stund,i stillhet och frid

Borgholms kyrka står mig nära hjärtat då det var så att säga "ingångskyrkan" till min starka tro,mitt hjärta och själens öppnande.
Den finns inom mig som ett minne av ljus och kärlek

Av Sirpa - 19 juli 2014 12:20

Har haft ont om både tid och ork att uppdatera bloggen:)
Jag,min yngsta dotter och barnbarn åkte tidigt igår ifrån vårt älskade Öland för att möta upp mitt yngsta barbarn,i Norrköping.

Hans mamma och pappa åkte i sin tur från Eskilstuna.
Vi for iväg från Kyrketorp redan 4.30
Jag körde och det var lugnt i trafiken så det rullade på bra

Vi tog oss en paus i Söderköping

Morgonens soluppgång var helt bedårande vacker

Äterseendet mellan mig,alltså mormor och barnbarn var så jublande glatt.
Vi hade inte setts på över en vecka.
Härligt!

Saker lastades över i min bil och jag är glad att jag har en stor Volvo så vagnar och allt fick plats.
Bilbarnstol sattes fast med nogrannhet.
Kramar,tårar....ännu mer kramar och straxt var vi på rull tillbaka till vårt älskade Öland,med lillkillen med:)

Han somnade rätt snart.
Vi andra satt och sjöng och skojade,fikade,åt godis och rullade på.Vi lämnade Norrköping 9.30 så det var bra tid på dygnet att rulla nedåt.

Båda barnen var jätteduktiga och vi landade åter Kyrketorp vid 14 tiden.
Jag var jättetrött då!

Installerade lillkillen med allt som var med.Han fick mat och vilade ett tag.
Kunde då hjälpa min dotter att fixa med hennes födelsedagskalas.
Samma gäster kom som igår till min svärsons firande av hans födelsedag.

Jag var yr av trötthet när kvällen kom och lillkillen pigg och full fart.
Det var bara att hänga med i tempot.
Han kryper omkring med full fart och reser sig mot allt han kommer åt.
Han är som en pigg ekorre som far omkring.
Älskade unge:)

Vi kom isäng sent,klockan var 23 när jag släckte efter att han fått sin välling.
Det var inte tal om att få honom sova innan:)
Välsignade barn:)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards