Direktlänk till inlägg 23 juli 2014

Måste man umgås med släkten?

Av Sirpa - 23 juli 2014 11:39

Det kan jag själv svara på direkt.
Nej! Man måste inte det!!

Jag har själv hamnat i det läget nu att två personer,som jag har blodsband till har betett sig så illa,varav en så länge att jag fullständigt fått nog.

Jag lever mitt liv tillsammans med min egen familj,mina avkommor som älskar mig för den jag är och som lever tillsammans med mig i symbios.
Vi har förmågan att kunna tala med varandra,till varandra och lösa eventuella frågeställningar innan de blir till problem.

Jag älskar de mina kravlöst och kan offra mitt eget liv för dem om det skulle behövas.

Jag har massor med vänner och kompisar och livet känns härligt.

Vi finner inget nöje i att ha någon som "hackkyckling" för att få utlopp för aggressioner eller besvikelser.
Vi känner ingen avundsjuka eller missunsamhet över något som den andre har eller som någon skapat i sitt liv.

Jag kan för mitt liv inte förstå hur någon kan vara missunsam mot sitt eget barn,eller bitter för att det egna livet inte blivit så som det kanske var tänkt från början.
Det är ju inte barnets fel!!
Var och en har ju ett eget ansvar för det egna välbefinnandet.

Detta gäller även om det är sjukdom med i livet.
Är jag dålig så sitter jag inte och kräver att mina barn skall finnas för mig och ta hand om mig.
Det är ju inte deras ansvar!
Jag har inte fött mina barn till denna jord för att de ska sörja för mitt liv,mitt välmående eller ta hand om mig.

De har alla tre egna liv,egna familjer,arbeten,intessen och vänner.
Jag finns inte där och ställer krav!
Om de sedan väljer att finnas till hands så är det av ren kärlek

Rent naturligt i vår värld så finns vi för varandra,i ömsesidig kärlek och omtanke.Det står inte skrivet i någon lag att det skall vara så utan vi själva väljer att leva på det viset.
I sann kärlek till varandra,med respekt för varandras tycke och tänk.
Ingen försöker tvinga,hota eller förtala någon för att få sin vilja igenom.

Jag skriver detta i sorg och förtvivlan för jag vet att jag anses som egoistisk och en elak,hemsk människa som inte kommer hoppande så fort vissa anhöriga anser att jag ska göra det.
Ingen ska tvinga mig till någonting med hot och elakt förtal!!
INGEN!!

Jag har i hela mitt liv dansat efter vissa anhörigas behov då denne ansett att det är min skyldighet.
Det är slut med det!!
Helt slut!

Det destruktiva beteende som tryckt ned mig som individ är bortarbetat,utraderat ur mitt liv.

Sedan får de som anser att det är egoism stå för sina egna ord.
I min värld kallar jag människor som bråkar och ställer krav för
ENERGITJUVAR!

Jag betackar mig och vill inte ha dessa i mitt liv.
Även fast vi har blodsband.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards