Alla inlägg den 25 juli 2014

Av Sirpa - 25 juli 2014 19:24

Det har varit en veckas väldigt intensiv tillvaro på min husvagnssemester här i paradiset.

För en dryg vecka sedan hämtade jag och min yngsta dotter samt mitt barnbarn 3 1/2 år,dennes lilla kusin som är 10 månader.
Vi mötte upp hans föräldrar i Norrköping.
Kom så hit och sedan har det varit full rulle i stort sett dygnet runt med den lille herrn:)

För 3 dagar sedan kom hans mor och far hit,direkt från Arlanda,efter deras Londonresa.
Härliga dagar följde med massor av sol och bad,lek och stoj,matboch fika.
Hela tiden någonting på gång:)

Allt skoj har även det ett slut.
Idag packade de ihop allt som lillkillen boat in hos mig i husvagnen.
Vi hade några timmar av sol och bad innan de for iväg hemåt,till vardag och arbete.

När vi hade det som bäst så var det grejer och nytvättat överallt vid mitt förtält:)
Så härligt!
Leksaker,pool,vattenkannor och jag vet inte allt utströdda över gräsmattan.
Mitt i detta glada,goa ungar och vuxna.

Nu är det tyst här hos mig.
Alla mina pinaler har återfått sina platser och barnjoller,vällingflaskor och allt är borta.
Känns jättetomt!!

Husvagnsmåsarna har intagit sina platser på köksbänken.
Inga små söta händer som greppar efter dem.
Mormor saknar sin lilla kille!!
Jättemycket!!

Nu har jag ju så bra att det ännu finns en familj kvar här två dagar till som ligger närmast mitt hjärta.
Deras semester är straxt slut och de kommer åka hem.

Just nu sitter jag i min vagn,med dörrar och fönster öppna.
Lyssanar på livet från grannarna och funderar över hur långt min lilla solstråle kommit på sin hemfärd.

Tänker lägga mig tidigt ikväll.
Kanske se på lite tv och blogga lite till innan sovdags.

Se till att åter landa i mitt eget inre lugn.Göra allt detta som jag tänkt under de veckor jag har kvar här.
Jag skall framförallt sola,bada och läsa lite böcker.

Ska ta mig cykelturer på ön för att se och uppleva sådant jag tidigare inte tagit mig tiden att se.

Har en fin karta som jag ska följa.

På söndag blir det Gudstjänst i Källa gamla kyrka som jag redan besökt och vill uppleva igen.

Den njutfulla,intensiva tiden med mina nära och kära är över här för denna sommar.
Nu följer resten av vistelsen...
Härlig tid det också:)
Det ser jag till

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards