Alla inlägg den 30 juli 2014

Av Sirpa - 30 juli 2014 17:39

Tog beslutet idag att åka in till Kalmar för se och njuta av Kalmarmilen.
Kan vara skönt att göra nåt annat än bara hänga på campingen.

Stannade till i Köpingsvik och badade på gamla välkända bryggor.
Jätteskönt då det var tryckande hett pga åska.
Var in på Magasin 136 och köpte nya foppatofflor bla.
Lite smått och gott till husvagnen.

Sitter nu i Kalmar och bara njuter av det underbara sommarvädret.
Har parkerat alldeles i närheten av startplatsen i Centrum.

Av Sirpa - 30 juli 2014 10:08

Vaknade denna Onsdagsmorgon till dundrande åskväder och regn.
Skönt,känner jag:)
Behöver lite upphåll från solen,göra lite annat.

Titti katt fick sin efterlängtade frukost ute i förtältet och jag mitt morgonkaffe,rostbröd med ost och Blåbärssylt.
Satt och avnjöt den i sängen.

Husvagnen är lite av torkskåp för min tvätt från igår.Det är så fuktigt i förtältet så inget torkar.
Vagnen funkar bra.

Satt och funderade på vad jag ska hitta på idag.
Tog beslutet att åka till Kalmar och se Kalmarmilen.
Det brukar vara ett härligt lopp.
Är inte i form för att starta själv,inte iår,kanske nästa.

Tills det är dags att åka pysslar jag med lite allt möjligt som jag inte tar mig tiden till när det är sol och fint ute.

Kardade Titti bla.Har märkt att hon fäller rejält när det varit så varmt.
Hon tyckte att det var så skönt.
Vi håller på och kardar tills hon själv säger ifrån,ibland klappar hon till mig med tassen som signal:)

Det blev en rejäl hög.

Måste ju vara jätteskönt för henne att bli av med allt detta hår.
Vi kör en vända imorgon igen då hon hämtat sig från denna vända.
Kardning påverkar även katters blodcirkulation,som massage.

Skulle vilja ta ett bad i havet innan dusch men vågar inte förrän åskan drar sig härifrån.
Det är varmt ute ändå så ett bad lär vara superskönt.

Har städat i vagnen lite.
Sms:at med syrran och min yngsta dotter.Lite andra vänner som gärna har check på hur jag har det ensam här på Öland nu.
Jag trivs:)
Superskönt att vara som den jag är och göra det jag vill:)

Det mullrar på just nu så det känns i backen:)
Tycker om åskväder,så jag njuter.
Om det får ladda ur ordentligt så blir det härligt friskt i luften efteråt.
Naturen behöver regnet då det är väldigt torrt.

Nu ska jag ta på lite förmiddagskaffe och fylla på mitt vattenförråd i kylen.

Av Sirpa - 30 juli 2014 01:25

Ligger vaken i min husvagn här på campingen,på norra Öland.
Tänker på dagen som gått.

Har fått en vän som jag känt några år att tänka till lite extra,vad gäller det egna "måbraet"
Sånt gillar jag!

Han följer mig på facebook bla och vi talas vid då och då på messenger.
Han tycker om Öland och åker hit varje sommar,hyr stuga för dyra pengar en vecka.
Sedan har jag förstått redan tidigare om åren att han tycker att den veckan är för kort.
Likaså iår.

Vi pratades vid på messenger när han lämnat ön.Han ville verkligen inte det än,ville stanna kvar.
Jag skrev att han kunde ju komma tillbaka,hyra in sig någonstans.
V i kunde göra saker tillsammans om han ville.
Jag vill inte ha någon i min husvagn,den är min borg.

Då fann han lösningen istället för att bara passivt gnälla...han började leta en egen husvagn:)
Vad glad jag blev!

Så nu letar han husvagn och om han hittar det han vill ha så kommer han ner hit igen och fortsätter sin semester här,jättekul att jag kan inspirera på det viset med mitt välmående här.

Har lovat honom att hjälpa till med råd och tips med vagn.
Det gör jag så gärna för det tycker jag är roligt.

Jag har ju såpass nyligen skaffat min älskade vagn och inrett den,lärt mig den och boat in mig så det är ju rätt person att rådfråga.

Följer nu med spänning och ser vad han köper för något.
Här på campingen finns det ju plats nu när värsta trycket är över.

Det är ju bästa sättet att få tiden här längre,en egen vagn.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards