Direktlänk till inlägg 3 augusti 2014

Svettigt träningspass

Av Sirpa - 3 augusti 2014 13:47

Kom ut lite för sent denna morgon på min powerwalk/jogg.
Klockan var redan 7 och solen värmde rejält.
+ 25 visade mätaren på.

Jag drönade omkring och drack kaffe,bloggade och plockade med lite allt möjligt innan jag kom iväg.
Dottern lät meddela tidigare på morron att hon hade rejält ont i halsen,så där satte jag träningsförbud.
Inte träna sjuk!
Definitivt inte i hetta och halsont.

Jag traskade iväg och insåg ganska snart att sanden var oerhört mjuk idag.
Den ändrar ju karaktär för varje dag.
Väldigt vacker morgon annars.
Strävade framåt och svetten lackade.

Efter 4 km var det så asfalt och tempot kunde ökas.Lade då in sträckor med jogg och även löpning stundtals.
Värmen blev bara värre!

Landade vid husvagnen riktigt svettig och oerhört glad över att jag ändå gav mig tusan på att göra mina 10 km.

Kände hur det smakade salt överallt.

Ordentlig styrketräning och stretch efteråt följde,intag av vatten givetvis för jag hade nog svettats ut en hel del.
Hopp i bikinin,ner i havet för ett välförtjänt bad.
Så sköööönt!!

Ännu en träningsmorgon avklarad i mitt paradis.
Frukost med älskade familjen.

Efter en stunds återhämtning fick min Volvo nosen tvättad.
Den var full med allehanda kryp som mött sin sista stund.
Hade gått några dagar och uschat mig över att det såg så illa ut.
Nu är han fin igen,min Emil:)

Nu är det resten av dagen kvar och den kommer att bli härlig:)det ser jag till.
Så småningom kommer jag att röra mig nedåt Borgholm och det vackra kapellet vid havet.
Musik i solnedgång.
Det kommer att bli en underbar upplevelse.

Det bloggar jag om imorgon med bilder och känslor.
Elavi Kapell <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards