Direktlänk till inlägg 15 augusti 2014

Första natten i egna lyan

Av Sirpa - 15 augusti 2014 11:04

Nu har jag sovit första natten i mitt lilla krypin i Kungsör:)
Känns jättebra!

Har ännu inte allting här men det gör inget.
Plockar med det som funkar,det andra får jag ta sen.
Känns härligt att få ta fram allt mitt eget som jag tycker om.

Jag sov natten i sovalkoven.Bädd på golvet som funkade alldeles utmärkt.
Jag är ju husvagnsmänniska och van att sova på hårt.

Hade en god vän på kaffe här i mitt flyttstök.
Fick av honom en söt bukett nejlikor som inflyttningsblommor.
Gulligt!
Vi hade timmar av goda samtal om precis allt möjligt mellan himmel och jord.
Jag var förvånad över hur bekväm och trygg jag kände mig i hans närhet.

Till sist var klockan så mycket att det var nödvändigt med avslut för denna gång.Han skulle arbeta nästa dag och jag flyttstöka innan avfärd till Öland efter lunch.

Tankarna snurrade i mitt huvud.Något var på väg att växa fram,oavsett jag ville eller inte.
Kändes både bra och lite konstigt.
Allt stämde så fantastiskt bra.
Hade verkligen inte räknat med detta

Nåja...vi är ju vuxna människor:)
Även fast han nu råkar vara 6 år yngre än mig.
Vi är sunt tänkande individer och tiden får utvisa vad detta leder till.
Glad är jag :)
Jätteglad över både honom och min nya lya.

Blev lite ledsen igår när jag trött efter 52 mils körning landade härhemma.
Städningen jag blivit lovad var inte utförd!!
Skickade genast meddelande till min hyresvärd och påtalade detta.

Kan inte plocka in allt i mitt kök som jag skall ha där då det är så smutsigt och fläkten stinker cigarettrök.
Kan inte använda den.
Väntar nu på vidare åtgärder från min hyresvärd.



Blev oerhört glad när jag gick upp på vinden och såg att mitt vindsförråd var tömt och urplockat.
Jättebra!
Sopade ut skräp och damm därifrån och började med glädje bära upp en del av det som jag vill förvara där.
Riktigt skoj!
Fixa till en noggrann ordning så jag vet vart jag har allt.
Torrt och bra på denna vind.

Har så fortsatt med gardinuppsättning,plocka in det som går i köket.Sätter upp grejer på väggarna.Sorterar och stökar runt.Sakta växer ett hem fram ut dessa kartonger:)

Sms:ar med M som jobbar för fullt.Han svarar när han kommer åt:)
Mysigt med kontakten.


Packade upp min nya bryggare igår kväll och använde för första gången.
Jättegott kaffe gör den!
Godaste koppen var den första imorse vid 7 tiden.
Doften gudomlig ur denna fina bryggare:)

Nu ligger jag raklång en stund och bara idisslar intryck och känslor.
Jag vet att det finns en vän som inte mår så bra just nu,då han levt i tron att vi är mer än just bara vänner.
Jag har känt en tveksamhet inför att möta honom igen,just pga av att jag inte har de känslorna och att jag även står i en process i livet där jag behöver tiden att läka och helas.

Det känns sorgligt att behöva göra någon människa ledsen!
Men det går heller inte att framtvinga något som inte finns.
L min vän...din prinsessa finns därute i livet och väntar på dig.En kvinna som är menad för dig:)
Tro mig!
Jag hoppas att du den dagen du lever med henne,låter mig veta det så jag kan glädjas med dig:)

Lycka till min vän.
Du är en fantastisk man.

Om nån timme kommer min yngsta dotter och barnbarn och hämtar mig.
Vi far ner till våra husvagnar på Öland.
Det känns bra att åka iväg och sortera tankar och könslor,innan M och jag ses igen.
Landa i det virrevarr som nu är i min hjärna:)

På Söndag åker vi så hem igen.
Hinner jag så hämtar jag hem min lilla älskling till även hennes nya bostad:)
Min sambo Titti katt

Hon är utekatt några dagar på landet där vi boat hela våren och försommaren,innan semestern.
Jag vet att hon kommer att trivas med vårt eget,den egna dörren att stänga.
Hennes matskålar står framme redan,fyllda med torrfoder och sedan färskt vatten också.

Nu har vi tagit nästa steg i livet.
Om än ett steg extra i en riktning jag inte hade räknat med...men men:)Så är livet.Man vet aldrig vad eller vem som väntar bakom hörnet och vilken påverkan det har på en själv.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards