Alla inlägg den 24 augusti 2014

Av Sirpa - 24 augusti 2014 19:47

Nu har jag och dottern burit hit min tunga,härliga,sköna säng som jag saknat så.

Den stod hemma hos dem i huset och svärsonen lyfte ner den via balkongen med sin frontlastare så vi inte behövde knäcka ryggen i trappen.

Så skönt!

Nu ska jag bara välja ut vad jag ska ha på väggarna och som rumsavskiljare mellan sovalkov och vardagsrum.

Bara roliga saker att fixa med:)

Fick också hem min fina Köpmandisk som är en underbar förvaringsmöbel i köket

Nu har jag lådor att stoppa ner grejer i som nu står i kassar och kartonger i en enda röra.
Jag har att göra i veckan efter jobbet.

Sedan börjar jakten på en snygg,begagnad divansoffa på Blocket.Har redan börjat titta

Av Sirpa - 24 augusti 2014 08:02

Vaknade för en stund sedan,ganska utvilad.
Titti satt och tittade på mig med sina pigga ögon.
Godmorgon morsan..mjauade hon glatt:)

Hon var jättetrött när jag kom hem igår kväll efter att ha kört banankartonger och lite smågrejer till min dotter i Surahammar.
Blev bjuden på god middag hos min vän K i Surahammar.

Kände mig riktigt bortskämd där då han fixade allt,lagade maten,dukade och fixade medans jag bara satt och gullade med hans söta vovvetjej

Han tyckte att jag behövde det efter dagens slit med flyttkartonger hemma.
Det tackar jag för!
Goda samtal och mycket prat om tider i Surahammar där vi båda bott under många år.
Om vänner som båda känner.

Vi tog en promenad med vovve mellan regnskurarana innan jag straxt tackade för mig och rullade hem till Kungsör.

Nu myser Titti och jag i bädden på golvet.
Jag dricker mitt morgonkaffe och hon spinner förnöjsamt.

Detta blir sista morgonen på golvet:) för om en stund åker jag hem till dotter och svärson och hämtar hem min säng.
Det ska bli härligt att få hit den:)
Börjar kännas i ryggen att jag sovit lite stumt på madrasserna.

Tog med ett ställ med trådbackar igår från yngsta dottern så nu kan det bli ordning på badlakan,handdukar och lite annat i garderoben.
Så skönt:)
Bit för bit skapas här ett hem med ordning och reda.

Jag vill ha hit en del av mina barnbarns leksaker så det känns hemma för dem också när de kommer till mormor :)
Lite finns redan.

Håller nu tummar och tår att det inte regnar när vi fraktar sängen med öppen kärra.
Kan ju hyra en täckt men det är ju skönt att slippa den kostnaden.

Nu hopp i kläder och iväg :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards