Alla inlägg den 30 augusti 2014

Av Sirpa - 30 augusti 2014 19:10

Vaknade tidigt på morgonen.
Alldeles tyst förutom det härliga havet :) Vågornas brus!
Som sammet för själen.

Vad jag mådde bra:)
Kunde öppna dörren ut i förtältet,det var svalt och skönt.
Titti fick sin frukost och gick ut,rymde :)trodde hon.
Låter henne gå lös när vi nästan är själva här.

Tog på kaffe och straxt spreds väldoften i husvagnen...njutning!

Bloggade lite innan träningskläderna åkte på och jag vandrade ut på stranden

Molnigt men så oerhört vackert.
Stranden såg helt annorlunda ut mot sommarens låga vatten och mjuka sand.

Gick raskt i blåsten,kände att det drog i nacken på mig så jag valde att vika av vid Lyckesand,ifrån stranden och upp i skogen.

Sanden var alldeles vit:)

Doftade underbart i skogen.
Gick så ut på den 2 km långa raksträckan mot stora vägen.
Joggade lätt då och då.
Kände mig glad och pigg,full av energi.

Får sådan energipåfyllning när jag är här.
Styrde hemåt mot campingen och det var ju en bra bit kvar,var ute totalt 13 km.
Känns så bra att vandra fram längs vägen,låta tankarna flöda och jag kan prata för mig själv för att få saker och ting att landa i min hjärna.

Livet är ju så skönt och den här möjligheten jag själv skapat,att kunna vara här i min vagn och bara ladda batterier och läka sår i själen.
Det är ju helt fantastiskt!

Passade på att färga utväxten när jag kom åt mina speglar i husvagnens badrum:)
Ser från alla vinklar när jag lägger i färgen.
Till Servicehuset och duschade.

Packade sådant som skall med hem från vagnen när jag åker hem imorgon.
Åt en god frukost.
Pratade med min yngsta dotter som är själaglad då hon med sin familj flyttar till hus på Fredag kommande vecka.

Tar med lite grejer från deras vagn också.De har inte tid att komma hit.
Jag har avsatt kommande helg till att hjälpa till med flytten.

Men ni njuter jag här först av allt.
Betalade bort månadens räkningar innan jag åkte iväg och handlade

Av Sirpa - 30 augusti 2014 17:17

Bonushelg blev det när jag lite halvgalet bestämde mig för att ta mig en helg vid husvagnen på Öland.

Gick upp 3.30 Fredag morgon.
Hade redan packat det som behöver med för helgen.
Jobbade 5.10-12.30
Full rulle hem och lastade bilen.
Titti katt också med transportbur och kattlåda hoppkopplade så hon reste bekvämt,kunde gå på toa när hon behövde.

Lämnade Kungsör 13.10
Styrde mot Norrköping.
Telefonsamtal i headset med båda döttrarna under färd.
Kaffethermosen bredvid.
Stannade för kisspaus och senare tankning.

Härligt åka över bron igen:)

Vackert väder väntade på ön.
Körde in vid Klinta camping och tog lite bilder,besökte toa.Andades Ölandsluft igen :)
Härligt!

Kom så till min egen vagn vid 18.30 tiden.
Tog ut Titti,gick sedan ner till havet och bara njöt av vågornas brus,friska luften och friden :)

Oh vad jag njöt!
Kände hur allt som stört mig under några dagar rann av mig som vatten.
Sinnesfriden infann sig och jag kunde trött le åt allt.
Var så glad att jag åkte hit!

Närmaste grannarna hade lämnat ön med sina vagnar.
Endast deras trägolv och presenningar låg kvar,hoppackade snyggt och prydligt.
Lite vemodigt!

Ordnade lite kvällsmat efter jag packat upp.
Titti njöt oerhört av att vara tillbaka i husvagnen.Hon rymde en stund ur förtältet,men det blev inte långvarigt :)
Hemlängtan tog över.

Kröp till kojs vid 22 tiden
Vagnen blev snabbt varm och behaglig.
Vi mådde gott och somnade sött:)
Med havets brus i öronen

Av Sirpa - 30 augusti 2014 07:03

Jag har återigen åkt på en snyting ifrån en människa som inte kan vara ärlig.
Istället för att säga som det är att vederbörande inte vill se mig mera så väljer personen att bara stänga av och försvinna.

I ett sådant läge finns ju bara en tanke inom mig,där i tystnaden efter en fin kommunikation....vad har hänt?
Har personen råkat ut för en olycka?
Ligger denne skadad eller kanske rent av död någonstans?

Tankarna hinner bli många!

Denna morgon fick jag då se att allt var väl med personen,denne hade delat ett Facebookinlägg.
Jag tackade Gud för hjälpen..att personen mår bra och jag kan släppa tanken att någonting hade hänt.

Det enda som hänt var att denne funnit någon värdefullare än jag :) och det är ju jättebra!
Ingen behöver ju vara vän med mig eller hålla kontakt mot sin vilja.
Alla gör vi våra val och jag har full respekt för denna människas önskan.

Men varför inte bara säga något :)
Bara orden..jag vill inte vara din vän!

Svårare än så är det inte!

Jag flyger vidare med mina egna vingar och jag har jättemånga vänner som bär mig på sina :)

Fylld av tacksamhet går jag vidare i livet .

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards