Alla inlägg den 2 september 2014

Av Sirpa - 2 september 2014 07:28

Vaknade med lätt huvudvärk imorse och det medförde att jag var lite seg i starten.
Hade planerat in att påbörja nedtrappning i mathållning och förberedelser inför en fastekur,som jag införskaffade redan i vintras.
Känner att jag behöver rensa ur kroppen.
Försöka få bukt med min mage som har tendensen att svälla under senare delen av dagen.
Blir en sk Muffinsmage.
Det är inte bekvämt i uniformsbyxorna och ont kan det göra emellanåt.

Ställer inte in planen utan skjuter fram den en dag eller två.
Skall inhandla lite ingredienser för den mat som jag kommer att byta till,vissa av målen i själva avtrappningen.

Det är en Vitaminfasta jag kommer att genomgå.
När den väl är igång så gäller bara drycker.
Jag kommer att lägga ut all information om den när jag väl är igång ordentligt,inte före.
Bort med huvudvärken och fram med viljestyrkan först :)

Gårdagen var fylld av sysslor innan arbetet.
Gick upp tidigt trots att jag var vaken några timmar på natten.
Fortsatte greja i min lya.Det är mängder kvar att göra,men det får komma vartefter.Gör det jag känner för och vill för stunden :)
Det är ju bara jag som lever i röran,jag och Titti.
Nåja..så hemskt är det ju inte,men jag är ju sådan att var sak har sin plats.

Ordningen får komma varteftef.
Har ju ändå stora ytor att husera i jämfört med husvagnen :)
Skönt med eget badrum och ordentligt kök.

Tvättade tre maskiner och hängde upp lite överallt,doftade gott.
Kan känna ännu när jag kommer hem att det är en svag lukt av cigarett i lyan.Det kommer att mattas av varefter jag boar in mig och får in Tittis och min doft.

Tvättmedelsdoft är ett bra alternativ.
Inatt med inslag av Tittis egen odör från lådan i badrummet,inatt när jag kom hem från arbetet.

Bar upp de saker som jag tömt bort från husvagnen i helgen,upp på vinden.Nu börjar det bli fullt där :)
Sedan kommer även möbelgrupp och förtältet,mattor och annat från husvagnen om en månad.

Bra yta att ha för mina grejer.

Nu ska jag ta på mig träningskläder och ge mig ut på powerwalk innan frukost.

Tjingeling!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards