Alla inlägg den 3 september 2014

Av Sirpa - 3 september 2014 07:20

Tisdag morgon kändes som en delikat morgon att fortsätta bekanta mig med Mitt Kungsör.

Efter morgonens kaffekopp bar det iväg nedåt vattnet.Mälaren som ligger bara ett stenkast bort från min bostad i centrala Kungsör.

Det var en jättefin,sval och behaglig morgon.Trafiken var i full gång så det var skönt att vika av mot vattnet.
Tog bilder för att minnas denna känsla,av att första gången se denna underbara omgivning

Längs med stranden låg det gångbryggor av trä som såg ut att vara ganska nya.Det bådar gott att vattenspeglarna tas tillvara och görs tillgängliga för alla som vill vistas här.
Även rörelsehindrade
Jättebra :) Det gjorde mig varm om hjärtat att se.

Fortsatte vidare runt ett jättegulligt och välvårdat villaområde.
Härliga trädgårdar,kuperat och välplanerat.
I en hage bredvid låg det Highland boskap med sina ståtliga horn och vilade.

Gick så uppför en backe till en Konferens och hotellanläggning.
Härlig utsikt över Mälaren och dess små öar ifrån hela anläggningen.
Badtunna utanför,machaller tända vid ingången till Receptionen så varmt välkomnande.
Jag blev så glad över att upptäcka denna pärla i lilla Kungsör.
Här måste det ju bara vara helt perfekt att övernatta eller konferera i en stillsam och vacker miljö.

Kungsudden heter den fina platsen.
Ska ta och skriva mera om detta när jag nästa gång tar med information därifrån.
Var in en sväng och tittade och bytte några ord med en trevlig tjej i areceptionen,berättade för henne hur fint jag tyckte det såg ut att vara.
Gjorde henne glad :)

Fortsatte min motionsrunda.
Såg en skylt med vandringsled och följde den.
Kom då till Jägaråsens Naturreservat.
Följde vackra lummiga stigar och så småningom en mindre väg.

Detta blir för mig underbara träningskilometrar framöver.

Naturen var helt orörd tack vare att det är ett reservat.
Luften så lätt att andas,frisk och syrerik.

Återvände hemåt längs en liten asfaltsväg och vidare in mot centrum.
8 km i benen vid det laget i blandad terräng,mycke backar.Härligt
Tog några sista bilder innan jag styrde stegen mot Konsum med dess trevliga personal.

Jag kände mig så glad och lycklig över valet jag gjort.
Att flytta hit och känna denna sprudlande glädje över varje steg jag går i denna lilla stad vid Mälarens strand.
Känns så härligt att veta att framför mig har jag mängder med kilometrar att gå och utforska Mitt Kungsör.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards