Alla inlägg den 5 september 2014

Av Sirpa - 5 september 2014 08:12

Någonting som jag har märkt att jag har lite svårt att acceptera,är att jag faktiskt inte är någon övermänniska.

Vissa tider pressar jag mig för hårt.
Ska räcka till åt alla håll och kanter,tappar bort min egen sinnesfrid och blir trött och lite låg.
Detta mitt i min glädje över det liv jag skapat.

Kollegorna frågar ständigt,hur jag orkar vara så glad :)
Jag brukar svara att det är bara för att jag Är glad.

Igår hade jag en sådan dag som blev lite för tuff.For omkring mellan städer och hade det fantastiskt givande och kul med döttrar och barnbarn

I denna glädje fanns tanken att jag behöver snart duscha,byta om till uniformen och åka de milen som behövdes för att arbeta ett långt pass,en bra bit in på natten.

Kom hem sent och kände mig trött,lite ensam och en gnutta ledsen också.
Kände att det varit skönt att få krypa in i en älskad famn och bara vara liten en stund.


Allt som skett i mitt liv under senaste året har varit med sådan fart och energi att jag själv kan känna ibland att jag inte riktigt hänger med.

Nu gnäller jag inte och tycker att det är negativt utan det jag i detta bara kan känna att det vore skönt med en paus,att tillåta mig själv att bara vara,inte prestera någonting.
Inte åstadkomma ett dugg förutom det jag måste för att leva.

Bara liksom vila i det som är.
Har ännu svårt för det mellan varven.
Just nu är jag trött!

Denna känsla går snart över,det vet jag.Men det jag får jobba med lite mera är att tillåta mig vara lite på tomgång emellanåt.
Jag är ju inte glad och sprallig för andras skull utan för att jag är och vill vara en sådan person.
Jag mår bra i det :)

Så nu in med morgonkaffet,lite bröd med god ost och blåbärsylt.
Sedan får jag se vad det blir :)

Av Sirpa - 5 september 2014 00:38

Onsdagens förmiddag tillbringade jag i Eskilstuna hos min äldsta dotter och minsta barnbarnet.
Han skiner som en sol den lille när jag kommer dit!
Mitt hjärta smälter fullständigt när han skrattande sträcker ut sina armar emot mig för att jag skall ta honom och krama länge,länge!

Det år så härligt att träffa min lilla skruttunge som snart fyller ett år.
Min dotter och jag har alltid goda santal om allt möjligt mellan himmel och jord.

Var där några timmar innan det var dags att åka till jobbet

Sedan Torsdag...

Vaknade ganska tidigt..det låg redan glädjestrålande sms från min yngsta dotter.
Hon och familjen fick nycklarna till sitt nyinköpta hus...så himla roligt!
Deras stora dröm har gått i uppfyllelse

Skyndade mig att bli klar med mitt för att sedan åka hem till dem.
De hade redan igår kört mängder med grejer för att sedan sova första natten i huset:)
Förstår känslan!!

Det var verkligen ett fint hus som väntade på att bli uppvisat till mig:)

Förstår min dotters glädje över allt det praktiska och rejäla i huset.
De som bodde där före vara noga med val av inredning
Härlig planlösning,ljust och öppet.
Var så glad för deras skull.

Efter gemensam frukost och rundvandring åkte vi till Västerås och Ikea samt Rusta.
Vi handlade båda saker som jag ska skriva mera om imorgon.

For så till huset dit min äldsta dotter med lillkillen också anlänt
Härligt att ha mina gullingar nära :)

Jag fick lov att duscha och ikläda mig i uniform för att åka till arbetet därifrån.
Kändes inge bra att lämna de mina men nu var det så.

Arbetade till natten.
Sist av alla lämnade jag depån efter att ha tvättat av min bil.

Var jättetrött efter lång och aktiv dag.
En härlig dag som gav mycket glädje och energi.

Skriver mera imorgon.
Nu sova sött!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards