Alla inlägg den 6 september 2014

Av Sirpa - 6 september 2014 21:14

Var med idag från morgonen till kväller.
Började med frukost på altanen hos dotter och svärson innan vi körde igång.

Som tur var så fanns det hiss i huset de flyttade ifrån.
De har bott i en hyres fyrarummare ett tag medans de letat hus i Surahammar.

Sedan kom så drömhuset en dag och de fick möjligheten att köpa den.

Vi hade fyra bilar och två släp att fylla.
Var fyra personer som jobbade på.
Lite senare kom så en femte.

När lägenhet och källare var tömd unnade vi oss en kaffepaus.
Då hade vi jobbat effektivt i 4 timmar.
Fortsatte så med att tömma av vid huset.

Jag fick med mig hem ett smalt högskåp som jag har behov av i köket.
En tv bänk samt ett hörnskåp.
Fick med ett litet rumsbord också.
Får se om jag kommer att använda den,om den passar till soffan jag kommer att köpa senare.

Min äldsta dotter fick också med sig lite möbler hem:)
Vi var så glada över att få sådant som inte familjen hade nytta av längre.
En del möbler kom från huset,som lämnats kvar.
Det gynnade oss :)

Vi blev bjudna på god grönsakssoppa av mina barns pappas svärföräldrar :)
Jättegott!
Tillagat av hemodlat.

Hämtade en soffa från ett annat ställe till huset innan vi som var där och hjälpte till avrundade och for hemåt.

Jag var så trött när jag kom hem att jag var yr i huvudet.
Orkeslös!
Bar upp det jag orkade från bilen.
Hörnskåpet orkar jag inte ensam så den är kvar i bilen.

Duschade och fixa kvällthe och smörgåsar.
Känns i benen att det blev mycket trappor idag.
Kanonfin träning:)

Ännu en flytt avklarad!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards