Alla inlägg den 10 september 2014

Av Sirpa - 10 september 2014 19:17

Idag har jag haft en sån där dag då livet liksom bara glider fram..utan gnissel och skrammel.

Vaknade av mobilens väckare kl 6.Kände att jag inte sovit klart ännu så Titti katt och jag kröp tätt intill varandra under täcket och slumrade vidare en stund till,hon lyckligt spinnande i sängvärmen.

Vid 7 slog vi upp ögonen,körde igång morgonkaffet och låg kvar i sängen och bara drönade en stund.
Läste meddelanden som kommit in,bloggade och checkade av facebook.

Straxt var det så dags att gå upp och kliva i uniformem,plocka ner lite ätbart i väskan,knyta slipsen och bege mig till arbetet.
En fin och skön morgon.

Träffade goa kollegor och vi hade som vanligt massor att prata om och skratta till.
Lätt i hjärtat tog jag mig ner till järnvägsstationen för att byta av en kollega som skulle ha rast.
Första turen mot Skinnskatteberg:)
Kan inte bli bättre start på arbetsdagen.
Njöt i fulla drag hela vägen,dit och åter.
In på en kort rast och sedan vidare mit Eskilstuna.
Efter returen därifrån var min arbetsdag klar,kort och mycket trivsam.

For hem till Kungsör och ställde bilen på parkeringen.
Gick till Biblioteket och förtidsröstade.
Många trevliga,lite nyfikna människor där.Klart de undrar vem jag är som kommer inglidande i uniform och slips och röstar.

Handlade på Ica innan jag så tog mig hem,nöjd och leende över att ha röstningen klar och kattmat i kassen så jag slipper få skäll av Titti för torrfodret var slut.

Fyllde snabbt på frökens skålar och kompenserade den tomma skålen imorse med att nu servera rökt kalkonkött.
Hon fick endast Sheba imorse och det räcker ju inte...det skall vara två sorter ständigt...Pjuh!
Höga krav härhemma!

Sedan full fart ner till bokade tvättstugan och körde två maskiner.
Doftar gott härhemma nu med tvätt upphängt lite varstans.

Åt,fikade och såg lite på tv.
Fint avslappnad.

Fick så ett telefonsamtal ifrån Kyrkoherden i min nya församling:)
Blev jätteglad!
Vi pratade en stund och han ville ha med mig på nästa Kyrkvärdsträff nästa vecka om jag kunde.
Det tackade jag glatt ja till då jag jobbar förmiddag så det funkar fint.

Var jätteglad efter det härliga samtalet:)
Ser fram emot det mötet.
Lära känna nya människor!
Så häftigt:)

Ringde mina döttrar och berättade min glädje:)
Härlig dag!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards