Alla inlägg den 15 september 2014

Av Sirpa - 15 september 2014 06:15

Vaknade tidigt fast jag skulle fått sova länge...men det är så att jag är morgonpigg.
Det är dygnets skönaste timmar tycker jag :)
Tyst och stillla.Fridfullt och nu även mörkt ute.

Tände några ljus till morgonkaffet.
Satt i sängen,småpratade med Titti katt och bara njöt av tanken att ha en heldag ledigt och göra det jag vill och tycker om.

Då gryningsljuset började titta fram tog jag så på mig sköna,bekväma träningskläder och gick ut i den svala morgonluften.
Hade inget annat mål i tanken än att röra på mig,få frisk luft.

Mötte en glad husse med sin vovve som hälsade glatt.
Tycker om detta med lilla Kungsör att man hälsar på varandra här :)
En omtanke som värmer!
Inget jag är van vid från Västerås.

Gick raskt uppför Drottninggatan.Såg en intressant liten väg in i skogen,vek in på den och blev så glad då det visade sig vara ett motionsspår med elljus.
Härligt:)
Detta fina så nära mitt hem...kanske 400 meter bort.Kul
Här kommer jag förlägga en hel del av min träning.
Fantastiska backar och fin skog.
Oj vad jag kände mig lyckligt lottad!

Mötte en glad pensionär med gåstavar som tittade nyfiket på mig och hälsade glatt:)
Vad jag trivdes!!

Småjoggade på vissa delar av banan,njöt av höstens dofter i skogen.
Slingan kom så åter till samma ställe där jag kom in på den.
Mätte den till ca 2 km.Kanske något längre.Ska mäta nogrannare nästa gång.

Vandrade sedan ut på villagator.
Gick bara dit näsan pekade.
Så gen hel del pantburkar och flaskor som låg...nästa gång ska det med en kasse så jag kan ta till vara dessa.
Pantar ju och lägger in det jag får in på mina små barbarns konton:)
En liten ständigt växande slant.

Mådde fantastiskt bra:)
Gick vidare,in på gravplatsen här i Kungsör som ligger fint bland tallar och välklippta gräsmattor.
Fridfull viloplats.

Tiden gick och jag med den.
Slutade med lite småjogg i centrum innan jag så vek av hem.
10 km i benen och en frisk,härlig känsla i kropp och själ.
Vilken start på en Söndag.

Bar upp lite grejer på vinden.
Duschade,åt en god frukost vid tv:n.
Brukar inte se på tv såhär men ville nu se och höra då vi har Val i Sverige och idag var så Valdagen.
Jag hade ju förtidsröstat,så jag var klar.

Iklädde mig bekväma lite finare kläder.
Gick till Högmässan i min nya kyrka :) Kung Karl.
Lyssnade till dess klangfulla klockor en timme innan Högmässan.
Så härligt att ha det så nära.


Hälsade på min Kyrkoherde och gick snabbt hem.
Varm i hjärtat efter en fridfull timme.
Älskar dessa stunder av ro som jag tar del av och bygger friden inom mig.

Packade bilen med presenter.
Bredde mig en smörgås som jag åt i bilen på väg till Eskilstuna och mitt minsta barnbarns Ettårsdag.

Sedan var det fest och goda samtal,kramar och trevlig samvaro med nära och kära,vänner och bekanta.
Alla åt och drack från min dotters dignande bord av hembakat.

Det blev Fiskdamm och presentöppning.
Barnbarnet njöt av uppmärksamheten och allt nytt och skojigt.

När så gästerna åkt och vi var några få kvar blev det pizza innan hemfärd.

Kvällen avslutades med ett gott samtal i bilen hem.
Med en ny människa i mitt liv som jag ännu inte träffat,som gör mig glad med sitt sätt att vara,verka och leva här på vår jord.

Man ska omge sig med människor som tillför glädje och energi och det känner jag att denne människa gör,till mitt liv.
Tydligen även jag till hans.
Ska bli spännande att mötas snart.

Härlig dag med mycket kärlek och värme.
Somnade tryggt med känslan i hjärtat av glädje,harmoni och framtidshopp.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards