Direktlänk till inlägg 18 september 2014

Härligt möte igår kväll :)

Av Sirpa - 18 september 2014 06:43

Gårdagen blev väldigt lång....både fysiskt och psykiskt.

Steg upp redan 4.30 för att ta mig en kopp kaffe,packa ryggsäcken,ta på mig lite extra i klädväg då graderna visade på + 3
Det börjar bli kyligare om nätterna.
Marken är ännu varm efter dagens sol och varmgrader.Detta resulterar i dimma,rejäl sådan till långt fram på förmiddagen på sina håll

Denna morgon hängde det en tät,fuktig dimma ända in i Kungsörs centrum.
Trampade ut i detta i tidigt timma,ut i mörkret.
Luften var lite tung att andas och dimman lade sig på mina cykelglasögon,så det blev en tur utan dem.
Fukten droppade från hjälmens skärm.

Ur dimman dök det upp långtradare med enorma hav av strålkastare som bländare mig fullständigt och störde mitt mörkerseende.
Tog en stund varje gång att återfå ögonens fulla funktion att se något i dimman och mörktet.

Detta är bara en liten föraning om hur det kommer att vara dagar då det regnar och stormar:)
Riktig prövning kommer det att bli.
Det är bra träning.Slåss mot elementen.

Kom in på arbetet,genomvåt men glad ändå:) jag fixade detta också.
Träningen avklarad denna morgon.
Duschade varmt och skönt.
Inlädde i uniform,körde igång dagen.

Själva arbetsdagen präglades av gårkvällens möte.Kände mig sådär extra sprudlande glad,till mina kunders förtjusning.
Det ger dem den extra lilla kick av energi när jag bussr igång dem med min glädje på morron då de åker till jobb eller skola.

En del stackare är så morgontrötta att jag endast ger dem mitt leende och stannar där.Det räcker så.Ska ju inte vara en plåga för någon som väljer att vara i sin egen "morgonbubbla" av trötthet och ro.
Det gäller att ha förmåga att välja,att inte störa någon.
Energin och glädjen är ju min och jag delar så gärna med mig åt den som vill ha och behöver.
Tankar in lite extra åt den som känner sig behöva inför dagens uppgifter och förehavanden.

Städade ur och tvättade min buss innan jag bytte om för att trampa hem igen.
Då var klockan 14.30 och jag kände mig lite tömd på energi.Hade nog ätit lite för lite igen.
Vädret var strålande vackert och varmt.Kom hem genomsvettig.
Trött och hungrig.

Laddade en maskin tvätt i källaren innan jag tog en kort dusch.
Skönt att få träningskläderna rena samt sådant som skall med till Öland för min vecka där.

Värmde på lite soppa med bröd till.kaffe och mina älskade Kardemummaskorpor :) en favorit just nu.
Låg sedan och vilade.väcktes straxt av äldsta dottern som behövde prata av sig.
Hon har fått arbete och skall snart skola in mitt lilla barnbarn på dagis och jag kommer att finnas till hands extra för den innan deras livspussel lagt sig med allt det nya.
Hon har ju gått hemma med den lille ett år nu,pluggat i detta men inte behövt lämna hemmet.

Min älskade dotter tog härom veckan examen i Beteendevetenskap :)
Hon är en kämpe!
Jag älskar tanken på att jag finns så nära att kunna hjälpa dem med det jag förmår.
Min älskade unge :)
Jag skulle kunna ge mitt liv för mina barn...för de som vill ha mig i sitt liv.

En stund senare,efter omladdning av tvättmaskin och upphäng av nytvättat var det så dags för samtal från yngsta dotter.
Nyfiken var hon över hur det gått igår kväll,med mötet med nya människan i mitt liv.Jag berättade gärna :)
Mina känslor ligger ju så öppna just nu,öppna och väldigt sårbara.

Kände av denna sårbarhet i tröttheten som låg över mig likt en mantel.

Straxt var det så dags att ge mig av till ett efterlängtat möte på Kristinagården,straxt intill min bostad.
Mitt första Kyrkvärdsmöte i denna församling.
Jättespännande!

Jag är ju redan jätteglad i de människor jag mött inom min kyrka:)
Jättego Kyrkoherde med en energi som räcker till åt alla och envar :)Med ett hjärta av renaste guld.
Han är verkligen på rätt plats i livet som Präst.Ser fram emot att få verka med honom inom kyrkan.

Det var en riktigt positiv upplevelse att träffa de andra Kyrkvärdarna och Gdstjänstvärdarna :)
Underbart gäng med en sprudlande glädje och energi.
Mötet avhandlades i rask takt,högt i tak:)
Vi var ett gäng på 9 personer.
Mycket skratt,glada utrop över nya ideer och tankar om verksamhet som pågår och som skall startas.

Det var fantastiskt!
I detta ingår 4 olika kyrkor som jag gärna vill verka i,alla fyra.
Kung Karl,Torpa,Kungs Barkarö samt Björskogs Kyrka i Valskog.
Det finns att göra överallt.

Glad,jättetrött och lite omtumlad gick jag så hem vid 20.30 tiden.
Då var min ork slut för denna dag.

Mycket hade hänt,avverkats och nya människor har ramlat in i mitt liv på ett helt fantastiskt sätt :)

Jag njuter och trivs!

Kör kanske lite för hårt med mig själv mellan varven men jag känner att så länge det tillför mig någonting och jag kan känna att jag har något att ge andra så blir det jättebra.

Nattens vila behövdes på detta.
Hade lite svårt att komma ner i varv, i min hjärna,känslorna och tankarna.


[Bild]

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards