Alla inlägg den 20 september 2014

Av Sirpa - 20 september 2014 21:45

Att längta efter någonting kan vara helt underbart...
Som en bomullstuss runt hjärtat...

Min längtan just nu är Öland :)
Mitt eget Öland...
Imorgon vid den här tiden är jag där..
Så härligt!

Bär också med mig en annan längtan...som jag ännu inte låter ta tag i mig.
Bara snudda lite försiktigt!

Av Sirpa - 20 september 2014 11:56

Vaknade denna Lördagsmorgon efter en natt med många timmars djup sömn.
Kändes som om jag legat i en djup brunn i koma :)

Kroppen kändes pigg och allert efter första koppen kaffe.
Titti fick sin frukostskinka, blev nöjd och belåten, lade sig att sova dag.

Själv klev jag i mina cykelkläder.Tittade ut i dimman och bestämde mig för att ta på lite mera som skydd mot vätan i dimman

Blev ju igår helt genomvåt av den tunga dimma som envist återkommer varje natt och hänger kvar till långt in på förmiddagen.

Cykeln hade jag burit in i lägenheten igår när jag kom hem på kvällen.
Det var enklast så...
Släpar annars ner den i källaren, nedför en trång, svängd trappa.
Låser noga med flera lås.

Nu stod den hemma:)
Så den bar jag ner och trampade de 12 km till jobbet.
Kände mig glad och pigg.
Det gör susen att få sova ut ordentligt.

Landade på jobbet i god tid.
Varm, skön dusch väntade.
Frukost i lugn och ro
Tyst,behagligt då det var helgmorgon.

Passade på att städa undan lite sådant som mina kära kollegor inte riktigt tar sig tid att göra :)
Tex diska kaffekoppen ;)
Samlade ihop alla matlådor som var spridda lite överallt.

Blir så fint att beskåda när allt är rent och fint.Jag väljer själv att göra detta då jag själv trivs bättre och jag vet att det även uppskattas av alla andra ( nåja :) nästan alla )
Sålänge jag själv trivs så är det helt ok.

Nu körning....skriver mera sedan.
Jag gillar mitt liv :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards