Direktlänk till inlägg 26 september 2014

En liten promenad !!

Av Sirpa - 26 september 2014 00:22

Torsdag morgon hade jag redan dagen innan bestämt att det skulle bli en träningsfri morgon.
Vilodag för musklerna.

Efter frukost, blogga och jag vet inte allt jag plockade med i vagnen så bestämde jag mig för att ta en kort promenad på stranden.
Ville ha lite bilder på det härliga solljuset som letade sig fram mellan molnen.

Stranden nedanför campingen hade ett tjockt täcke av alger som blåst in under nattens timmar då det regnade och vinden ven på bra.
Inte på långa vägar som stormnatten i Tisdags.

Algerna kändes inte obehagliga alls såhär på hösten.Sommarens algtäcke var illaluktande och kladdig.
Den här doftade bara hav.

Gick så vidare och hittade stora partier med mängder av snäckskal som spolats iland och samlats i stråk...

Det krasade under skorna när jag gick igenom snäcksamlingen.

Fortsatte vandra längs stranden och tog bilder vartefter...en sko som spolats iland

Min egen skugga som blev lång och nästan lite otäck i sin längd

Gick vidare och plötsligt hade jag gått 5 km utan att ens tänka på det.
Bestämde mig för att fortsätta upp längs bukten och se hur långt jag kom, hur långt jag orkade.

Längre upp var sanden riktigt mjuk och tung att gå i och det blev stenigare.
Fullt i vackra mjukt slipade stenar.
Jag ville plocka och ta med hem som en del av Öland hemma, men det gick ju inte.Bara ett par mindre,varav en var klotrund :) Jättefin!

Vände till sist då jag kände att det var för tungt att gå.
Skulle ju ta mig hem också.
Vandrade hemåt.in vid Lyckesand och upp i skogen.
Kände att detta var nu sista besöket i denna vackra skog för säsongen.
Lite vemodigt!

Dessa mysiga knotiga tallar.

Gick raskare hemåt och fick lov att på ett ställe hjälpa en groda att få frid och slippa lida.
Den låg alldeles förlamad sånär som på bakbenen som rörde sig.
Ögonen borta redan.
Gjorde det jag måste även fast det tog emot att agera bödel.
Den hade lidit nog lilla stackaren.

Raskt hemåt med stela muskler i benen och lite ömmande höfter efter den tunga sanden.
Landade i husvagnen ca 4 timmar efter jag lämnat den.

15 km hade jag avverkat denna sk vilodag från träning.
Hmmm...det blev ju inte riktigt rätt.

Såg till att få i mig kaffe och smörgås innan det var dags att ringa min morboch även prata med yngsta dottern som skulle komma hit med familjen sent på kvällen.

Vilade en stund.
Vek ihop mitt nu torra och rena tält.
Torkade presenningar och packade ihop.
Började så planera inför lilla familjens ankomst ....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards