Direktlänk till inlägg 26 september 2014

Ölands Skördefest :)

Av Sirpa - 26 september 2014 19:56

Nu har Öland vaknat till liv igen efter sin dvala efter sommarsäsongens intensiva folkvimmel.
Många återkommer med husvagnar och husbilar.Campingarna får en hel del kunder.

Härligt att uppleva:)
Överallt finns pumpor och halmbalar, tända machaller.
Årets skörd av allehanda frukt och grönt finns framlagda för försäljning.
Färglatt och vackert överallt.
Så enkel dekoration som blir så oerhört fint och stämningsfullt:)

Vi satt vid frukostbordet imorse och studerade utbudet av aktiviteter som bjöds på hela ön.
Från Söder till Norr var det mängder att uppleva.
Konstutställningar valde vi bort då ingen av oss har konstintresse i den omfattningen.Det är annars ett dominerande inslag denna helg.

Vikingamarknaden i Köpingsvik lockade så dit var vi.
Olika hantverkare med vackra ting, mat, pilbågsskytte, musroulette och massor med annat bjöds på.
Det doftade eld och rök.
Härlig stämning.

Vi besökte Sportrean och jag hittade en träningstopp jag ville ha.
Hittade ett par skor jag gärna inhandlat men döm om vår förvåningen när det inte gick att handla med kort, endast kontanter....lite underligt.

Borgholm bjöd på mängder med festligheter.
Självklart fick Ölansdbutiken ett besök.Därifrån går jag aldrig ut tomhänt:) Det går bara inte!

Vi åt lite hos Kennet på Torget.
Besökte vår favorit Bubbeltian.Botaniserade i klädbutiker.

Givetvis fick min älskade kyrka ett besök.Barnbarnet och jag tände ljus.
Köpte några fina kort och en liten tänkvärd bok som jag kommer ge till min vän R i inflyttningspresent.

Älskar denna kyrka !
Den har en stor betydelse för mig i vandringen till min Gudstro.
Fylls av sådan styrka, glädje och tacksamhet varje gång jag är där.

Vi gick vidare.Unnade oss kaffe och Ölandsglass.Jättegott

Trötta och nöjda avvecklade vi dagens besök på Skördefesten.
Återvände till våra husvagnar och ägnade tid åt att praktiska ting innan det var dags att äta något.

Det är en hel del mera jag skulle vilja göra under Skördefesten men tiden räcker inte till.
Vet att på kvällen bjuds på Skulptureldning och ljusmässa.
Vi var iväg i 6 timmar redan till det vi ägnade oss åt.

Borgholms hamn var jättevackert i den lågt stående solen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards