Direktlänk till inlägg 2 oktober 2014

Riktig skräpdag....bläh!!

Av Sirpa - 2 oktober 2014 21:00

Gick upp 3.30 imorse.Hade inte sovit många blund på natten, hostade så sängen skallrade istället.
Var helt slut när jag gick upp.
Samlade alla krafter jag kunde få fram för att orka sköta mitt arbete.

Blek som en zombie for jag iväg.
Hade svårt att se ordentligt då jag hade så ont i huvudet.
Tabletter hjälpte inte.

Körde ut min buss och kylan gjorde att jag hostade värre än någonsin, huvudvärken ökade för varje hostattack.
Fy sjutton vad det sög kraft...

När jag passerat Kolsva gav jag upp.
Det var obehagligt att köra med hostan, huvudet och synen nedsatt.
Ringde min chef och bad om hjälp.
Total koncentration krävdes av mig för att få bussen till Skinnskatterg och åter Köping där min avbytare stod och väntade.
Han befriade mig från ett övermäktigt ansvar då jag mådde så dåligt.

Jag är honom och min chef evigt tacksam för den snabba insatsen.

Jag viker inte ner mig i första taget men gränsen är nådd när jag inte längre orkade sköta mitt arbete som bussförare med full säkerhet.

Åkte så hemåt, ringde vår hälsolinje och sjukanmälde mig.Fick tala med en rar sköterska som med full förståelse gav mig råd och gjorde mig uppmärksam på hur jag skulle agera vid eventuella sjukdomsförlopp.
När jag måste söka läkare helt enkelt.
Jag tycker att det är så fantastiskt detta att komma i kontakt med sjukvårdkunnig direkt.

Kom hem och bytte om direkt.På med morgonrock.
Pratade med R i telefon och bara att höra hans röst fick mig att må lite bättre.
Jag är så glad att livet givit mig denna man :) En gåva från ovan.
Min egen Ängel....

Sov i två timmar,halvsittande i sängen för att inte hosta.
Åt lite och försökte göra något, diskade.Darrig i benen bara av den ansträngningen.
Duschade och intog sängläge igen.
Orkade inget annat.

Vilade...dåsade mellan hostattackerna.Åt lite.Drack mycket hela dagen.

Titti katt mådde dåligt också.Hängig och hon kräktes våldsamt på en matta i hallen.
Hon var helt slut efteråt.
Mattan får jag kasta.

Titti piggnade på vartefter så jag tror att hon hade en hårboll som satt fast.
Lilla gumman!
Hon sover lugnt nu i vår säng.

Det är kväll.
R och jag har pratat massor idag och det känns så tryggt och skönt
Jag vill inte att han kommer hit nu när jag är så risig.
Hit ska han komma när jag är på benen och orkar med att vara social.
Mitt hem ser ut som skrutt också när jag inte orkar fixa här.

Snart dags att sova natt...host host!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards