Direktlänk till inlägg 16 oktober 2014

Lång dag igår...

Av Sirpa - 16 oktober 2014 08:56

Gårdagen blev sådär riktigt lång igen...en dag fylld av både roliga och mindre kul händelser.

Gick upp klockan 6 efter att ha jobbat till sena kvällen dagen innan.
Var jättetrött men också i detta väldigt förväntansfull inför dagen, som både min älskade och jag väntat på.

Dagen då han skulle få tillgång till sitt nya, helt egna boende.
Ett boende där ingen kan komma och styra, bestämma och tråka.
Där vi kan vara tillsammans utan att bli störda.
Härligt!

Jag gick upp omgående och tog mig en kopp kaffe under tiden som dagens kläder och annat packades ner.

Bar allt till bilen med en stol som sällskap.
Skulle behövas i lägenheten för diverse uppsättningar av gardiner och lampor.

Landade så vid huset.
Fyllde båda bilarna knökafulla med kartonger och annat.
Nallen tyckte att det skulle bli spännande att flytta och satt längst fram i Volvon och log med hela sin lurviga kropp.

Åkte in till stan.
Skulle hämta nyckeln på ett ställe som låg en bit ifrån boendet.
Blev lite väntan där.
När så nycklarna var i handen så fick vi veta att det inte var städat ännu i lägenheten.....
Skrutt!!
Den hade stått tom i veckor!
Jag kunde inte vara tyst och bara gilla läget utan sa som det var, att vi stod med bilarna fullpackade och jag hade tidspress.Skulle vara på mitt arbete om tre timmar.
Att nycklarna var i handen och då skall lägenheten vara inflyttningsklar...

Det gav effekt och vi blev lovade att städning skulle ske snarast.
Åkte så dit och gick in....

6:e våningen och lägenheten var mysig.Skitig men det skulle ordnas.

Härlig utsikt och speciell planlösning.

Nyrenoverat badrum och rummen tapetserade, målade nyligen.

Köket gammeldags med låga bänkar men det kanske inte gör så mycket då min käresta inte är så lång.

Han kommer att trivas där :) Det är viktigast!

Bar upp grejer, fixa kaffe och intog en sen frukost.
Sedan fick jag bråttom att duscha och byta till uniformen.
Volvon skulle vara med vid flyttens fortsättning och jag tog lilla Pierre till mitt jobb.
Liten, kvick och söt bil.

Jobbade så från 12.30 till 22.30 ..
Bara långkörningar hela tiden.
Trivsamt men huuu...så långt arbetspass.
Var jättetrött när jag kom hem efter att ha städat och tvättat min buss sist av allt.
Min älskling hade slitit vidare med sin flytt ensam och lyckats få en blå stortånagel...hmmm...hur han nu var sig åt?
Han var nog bra trött när han väl kom ner i sin bädd i nya lyan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards