Direktlänk till inlägg 16 november 2014

Dag med älskade familjen <3

Av Sirpa - 16 november 2014 07:57

Lördagsmorgonen bjöd på lite mera krafter i min trötta kropp.
Hostade ur nattens skrovel som samlats i luftvägarna, det släpper mängder med obehagligt skräp som river och gör ont på sin väg upp.
Betyder också att allt håller på att återgå till normalläge, läker och helas.

Min röst är ännu påverkad, säkert stämbanden som tagit så mycket stryk av hostan.
Har också haft ont under vänster bröst och armhålan vilken troligtvis är en bristning i bröstmuskeln.

Sanslöst hur illa tilltygad man kan bli av en "vanlig" luftvägsinfektion!

Nåja, snart är den överstökad och krafterna kommer åter mer och mer.
Jag har inte bråttom någonstans, så tiden till att läka och vila tar jag mig.
Inget funkar ju om jag inte har hälsan i behåll.

Vana trogen som alla andra mornar, serverade jag Fröken Pälstoffla hennes frukost, bestående av Sheba och en skvätt Insulin.
Det är verkligen en liten mängd hon får nu av insulinet, känns bra.
Kanske kan vi jobba bort hennes diabetes.Det kommer ju nya råd och rön hela tiden och jag testar med lite nytt så får vi se :)

Efter frukost klädde jag mig för att gå till Församlingshemmet.
Vid senaste Kyrkvärdsmötet bestämdes det att vi skulle samlas idag under några timmar och först fika, prata lite och sedan gemensamt gå igenom Nattvardens rutiner.
Såg fram emot detta med glädje.
Dels för att få återse alla jag lärt känna nyligen, men också för att få mera kunskap i de uppgifter Kyrkvärdskapet innefattar.

Det blev lite av en besvikelse....ingen var där och jag väntade en bra stund, ingen dök upp, tog lite bilder och gick sedan hem.
Får ta reda på vad som vart fel.Det gör jag imorgon vid Högmässan.
Kanske hade de ställt in och missat informera mig ...det visar sig.

Satte mig i bilen och åkte till Surahammar och min yngsta dotters familj.
Roligt :) Kom iväg dit många timmar tidigare än vad det var tänkt.
Där jobbade mina svärsöner för fullt redan.
Det skulle iordningställas en plats för familjens stora husvagn bredvid huset.

Inne serverades det frukost av min dotter så vi samlades där först när jag anlänt.Fick mitt kaffe ändå som jag hoppats på hemma i Kungsör.

Vi röstade om lunchmenyn och det blev Tacos bestämt:)
Sedan drog arbetet igång igen.Det kördes bort jord och jag passade barn under tiden.
Gick sedan iväg och inhandlade ingredienser till lunchmaten.

Bar kassarna åter och det tog krafter vill jag lova.Något frustrerande när jag bara har kanske 40% av min normala kapacitet...Pjuh!
Tålamod...Tålamod!!!
Inte så lätt när jag vill leva som jag brukar.

Fixade maten med båda mina döttrar.
Äldsta hade också anlänt, med mitt minsta barnbarn.
Han blir ju så glad när han träffar mig och jag honom.Tjuter av glädje och vill till min famn <3
Älskade lilla unge!




Vi åt och mådde gott.Skrattade och tokade så tårarna rann och min stackars röst sorack helt.
Två av mina barn med sina familjer.
Så härligt med en spontan, liten familjeträff sådär.
Glass till efterrätt.Hallonsorbet till lilla mjölkallergikern.
Tänker alltid på henne när jag fixar mat.

Jobbarna gick ut igen och vi dukade av.Diskade lite och lade mig sedan att vila en stund på soffan.
Familjens djur slöt upp, en på golvet och andra på min mage.
Hund och katt.

Bilden jag lagt ut på dem är från kvällen innan, min dotter skickade över den och visade hur båda pälsvännerna lagt beslag på hennes plats i sängen:)

Dagen gick.Hann prata en del med min äldsta dotter som är Beteendevetare.Vi talade om mitt behov av att ha ett eget liv, hur jag värnar om den.
Det behovet kommer mycket av att jag hittat min egen identitet efter alla år och att jag skyddar den nu.
Likaså talade vi om hur det påverkar andra människor i min närhet.
Hur trygg jag är i mig själv och att mitt liv ger mig en stor glädje.
Jag är inte bunden vid någon annan människa för att vara lycklig och harmonisk.

Tids nog kommer jag att släppa på detta och kanske låta någon jag vill leva med komma in...eller inte:)
Det visar sig...

Vid 18 tiden kände jag att det var dags att fara hemåt.
Krafterna var ganska uttömda och hemmets lugna vrå lockade.
Vi fick härliga timmar tillsammans alla och det känns fint:)
Delar av min älskade familj!!

Åkte så mot Köping och Kungsör.Satt i bilen och njöt av körningen med min härliga Volvo.
Lyssnade på cd skivor jag rotat fram under morgonen.
Scorpions spelade på hög volym.

Bestämde mig för att åka in på jobbet och skrubba av min genomsmutsiga bil.Led av att se den så.
Hade med schamposvampar och hink.
Spelade musik där inne i tvätthallen och mådde som en prinsessa av att bara vara, tvätta och skrubba i lugn och ro, njuta av stunden.
Med min bil och Scorpions:)

Tvättade över den 4 gånger innan allt hade släppt.Var extra noga med fälgarna då de straxt skall bytas till vinterdäck.

Var nästan klar när en kollega körde in sin buss för tvätt.Körde snabbt undan för att inte vara i vägen.
Körde runt och ställde mig bakom bussen och gjorde klart mitt.
Pratade med kollegan en stund och sedan var det dags att fara hemåt.
Så skönt att få detta gjort och Emil, min bil blev jättefin.

Jag är så glad över att kunna äga denna snygga modell av Volvo.
Har ju pratat i många år att skaffa en V 70 och nu har jag en.
Min egen!
Perfekt att dra min husvagn.
Snyggt och stilrent ekipage, helt i min smak:)

Kom så hem och gjorde kväller.
Glad över att ha åstadkommit så mycket idag.
Fått krama på de mina och att krafterna räckt, att jag lyckats fördela så bra, med en vila där mitt i med katt på magen:) Mysigt!
Härlig Lördag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards