Direktlänk till inlägg 5 december 2014

Strömsholms Djursjukhus

Av Sirpa - 5 december 2014 07:03

Igår eftermiddag då jag anlänt hem och kört igång tvätt nere i källaren, ringde min yngsta dotter att deras Bassethund Laban, mitt eget lilla "barnbarn" hade nyst slemmigt blod.

Vi pratade en stund och kom till gemensamt beslut om att hon kontaktar Strömsholms Djursjukhus och rådfrågar.
Jag fortsatte med mitt härhemma.

Tänkte på vad mycket sjukdomar det varit ett tag, som pågick även nu .
Mina minsta barnbarn som periodvis var rejält förkylda, hostiga och febriga.
Hur bådas mammor och även pappor kämpade med att pussla ihop livet, vardagen med arbete och försörjning ändå.Fast nätterna blev söndertrasade av gråtande, sjuka barn.Hur de ändå fick till sina liv med hjälp av släkten då och då.
Jag vet hur sådant tär i längden, både på krafter och ekonomi.

Känslan som mamma av att inte räcka till åt alla.Barnen, respektive, arbete och allt som finns i det egna livet.Mycket blir till prioriteringar.
Vad går först....sådant är svårt idag i det samhälle vi lever i.

Tycker synd om mina döttrar som behöver leva i detta.Försöker hjälpa till så gott jag bara kan.

Så och i detta fall med Laban.

Dottern ringde att de bett henne åka in till sjukhuset för att visa upp Laban.
Så gjorde vi, hon åkte med Laban från sitt håll och jag från Kungsör.
Vi anlände samtidigt, i mörker och tät dimma som denna December eftermiddag bjöd på.

Vi blev snabbt omhändetagna och Laban fick komma först till en rar, söt sköterska.Han morrade lätt först då han inte gillar stället, efter den tid då han var där på täta besök efter att ha fått en sticka i ena ögat.
Sedan dess är han lite rädd.

Han blev undersökt och konstaterad att det var svårbedömt utan vidare undersökningar.
Läget kändes inte akut och de hade mycket patienter inne och fler på väg in med större skador.
Vi fick välja mellan att bli sittande hela kvällen/natten eller få en bokad tid senare någon dag.
Vi valde det sistnämnda.
Det gynnade ingen att vi satt där och väntade.

Det kunde vara många olika saker blödningen berodde på.
Laban hade inte feber och det var bra.
Det kunde vara att han fått in något i övre luftvägarna, som satt fast och irriterade.Det kunde vara en tandrot som bråkade.Eller att han nyst sönder ett blodkärl som inte ville läka.
Vi fick också veta det otäckaste...att det kunde vara en tumör som växte....
Dottern och jag såg på varandra, på Laban och vi kände hur det knöt sig i bröstet...hoppas, hoppas att det inte var det sista!!

Vi behövde inget betala för detta besök och fick en ny tid på Måndag för mera noga undersökningar och prover.
Dottern fick ta mitt betalkort för att ha den tryggheten om kostnaden bar iväg.Laban skall ha bästa vården!
Han är en familjemedlem och då sluter vi upp och hjälps åt, som vi alltid gör.

Mormor finns för sina små <3

Vi åkte så mot Surahamnar.Även jag.
Fick några timmar av guldvärde med min käresta, sådar bara helt appropå :) Det var mysigt.
Vi har mycket att tala om.
Åkte så hem sent, väldigt, väldigt trött.

Har ju ännu inte börjat äta mer fast föda än några majschips.
Krafterna tryter mot kvällen.
Skön känsla i magen att inte ha ont.
Träningspass väntar Fredag morgon.

Pratade med dottern i telefon hela vägen hem.Laban sov i sin korg fridfullt.
Lilla gubben!
Jag ber för att det bara är något lindrigt i hans söta nos, som är lättbehandlat.

All heder åt Strömsholms Djursjukhus.Mycket vänlig, kunnig och proffessionell personal.
Tack!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards