Direktlänk till inlägg 26 december 2014

God Annandagsmorgon

Av Sirpa - 26 december 2014 08:23

Halvsitter i min sköna, varma och mjuka säng.
Tänker på gårdagen som började så himla mysigt.
Jag och kärestan vaknade tätt intill varandra i just denna sköna säng :)
Dagen rullade igång sakta och lugnt.
Pysslade i lyan och förberedde inför mitt julfirande med de barn som kommer till mig idag, Annandag Jul :)

Jag tyckte att det var så mysigt att ha honom här, mannen jag kommit så oerhört nära med både själ och hjärta, på väldigt kort tid.
Vi har alltid så mycket att tala om, har en närhet som ger energi åt oss båda.
Jag städade, vi hämtade bord från vinden inför firandet.
Det pågick en förväntansfull aktivitet hela tiden och vi mådde båda så gott i det.Kaffedoften dominerade luften vi andades och julstämnningen fanns som en luddig mjuk tuss...
Som en blixt från klar himmel slogs vår gemensamma, julmys och plock,
våra kram och pusstunder i bitar.
Sms och telefonsamtal haglade in och spydigheter, elakheter, egoism och ilska förstörde allt för oss i stunden.

En människa som mår dåligt i sin destruktiva tillvaro slog klorna i min käresta, fyllde honom med ångest och stress.
En destruktiv person som hånfullt hängde ut min Gudstro och trampade på mig som människa.
Hon vet att jag mår jättebra i mitt liv och har då i detta en stor vilja att krossa och förgöra.Det liv jag har vill även hon ha, men förmår inte att bygga på något utan raserar det hon ser istället.

Den attacken kom som en chock för mig då jag försöker hjälpa och stödja denne att komma vidare i sitt liv.
Lämna det gamla, släppa taget och skapa sig ett nytt, eget liv.
Nu var det kört totalt och förgörelselusten var total hos människan.
Nu skulle vi få lida bara för att hon inte mådde bra i sitt destruktiva.

Jag tappade tråden totalt i det jag just då gjorde, griljerade skinkan inför morgondagens glädje och fest.
Lyssnade en stund på det samtal som pågick och krävde sedan att friden i mitt hem skulle få vara intakt.
Deras fajt fick inte krypa innanför mina väggar, förstöra min glädje och julstämning.

Valet fick bli att min käresta fick åka iväg till plats och ställe för att lösa problemen, inte i mitt hem!

Det är sådant jag med bestämdhet håller fast vid att mitt hem inte får bli en krigszon för andra människors problem.De åker ut omedelbart!
Jag har rätten som människa att ha mitt ifred och rofyllt, så som jag vill ha det.
Det förgågnas demoner skall inte få sitt fäste innanför mina väggar.
Inte i hemmets eller min husvagn.
Så har jag lagt upp mitt liv för att få ha min trygghet intakt.
Den rätten har jag,att få skydda mitt liv.

Striden pågick därborta i huset, den var smutsig och vidrig.
Den gjorde mig illa och fick mig att till sist vända ryggen helt.Jag mådde illa!
Jag försökte via telefon hjälpa, men drogs ner mer och mer i deras strid.
Jag gav upp, blockerade telefonnummer och sökte mig in i min egen sinnesfrid.
Jag ville fira Julen.

Tänkte på hur mycket familjer och framförallt barn det var som for illa under Julen, fridens helg som den egentligen är.En tid av glädje och gemenskap som för många förbytts till skräck och rädsla.
Hur ofta är det inte alkohol med i spelet, även i vårt fall.
När alkoholen tog över denna persons förstånd var förfallet ett faktum, ord och beteende utom all kontroll.

Tanken på detta gjorde mig bedrövad och jag bad till min Gud om nåd och hjälp för alla de som lider.

Min käresta led och kämpade.Jag kunde inget göra.När jag försökte sparkades mina ben undan och jag blev till ett slagträ, ett vapen i deras strid.
Det enda jag kunde göra var att låta honom om och om igen få veta att jag fanns för honom.
Men problemen måste lösas där på plats, inte innanför mina väggar.
Inte i min Julefrid och inför kommande glädjetimmar med mina barn och barnbarn.
Här släpper jag inte in demoner från det gamla, de får stå utanför.

Nu är det så Annandag Jul och jag dricker mitt kaffe i sängen.
Titti katt har fått sitt insulin och goda julmaten...min lilla Älskling :)
Min trogna lilla följeslagare i livet.

Om några timmar kommer barnen och det skall bli underbart.
Inget av gårdagen får finnas här och störa.Det är min och barnens stund.
Med god mat, gran och klappar.
Glädje och mys.
Jag skall ta mig en dusch och börja skala potatis, skära upp det kalla.
Bädda sängen fint så mina barnbarn får en myshörna i min sovalkov.
Med Titti katt.

Tänker på min käresta, hur hans natt varit.På hur personen som förstörde vår gårdag mår.
Ber för dem båda.
Lever i hoppet om att de en dag kan komma till ett avslut som är värdigt, att striden tar ett slut och båda mår bra.
Jag kan bara be!
Mer vill jag inte utsätta mig för.
Det behöver jag inte.
Detta är mitt liv och jag väljer bort det destruktiva ur mitt liv.

Dörren står öppen när demonerna stannar långt borta.
Inte i mitt hem, varken i ord eller känsla.
Jag har det så bra och är trygg som människa, varför förstöra det.
Jag duger som jag är och kan ge så mycket åt så många utan att själv behöva få stryk i själ och hjärta.
Take it or leave it!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards