Direktlänk till inlägg 28 december 2014

Äntligen svarar universum

Av Sirpa - 28 december 2014 07:52

Vaknade denna Söndagsmorgon med lätt hjärta :)
Var tvungen att vakna till ordentligt för att ta in känslan, att det verkligen var så :)
Att hjärtat återigen sjöng och själens moln svävade vita och lätta, inte som de gjort under några veckor, tyngda av svärta och stoft som tärt och svidit inom mig.

Nu var det rent och fint igen och med lätta steg klev jag ur sängen för att göra det jag brukar...ge min lilla sambo mat och ladda kaffebryggaren.

Medans kaffedoften spred sig i mitt lilla ombonade kök, tänkte jag på den senaste tiden.
Hur jag kämpat för att få en människa som jag älskar högt, att välja en väg till ljuset, inte in i mörkret.
Jag har tom försökt att hjälpa denne som var orsaken till min kärestas passivitet och smärta.

Det är häpnadsväckande hur elaka ord och sårande uttryck kan få makten i en människa.Hur det tar över och styr hela tillvaron, fast det från så många andra håll strömmar in kärlek och godhet, energi och värme.
Ändå blir valet så destruktivt, personen väljer att höra endast det som förgör och förintar.
Allt det goda och ljusa bara rinner av, som om hjärnan vore inoljad och avskärmad mot det fina runtomkring.
Det är skrämmande!

Nu har ett avgörande steg tagits av min käresta...det känns helt fantastiskt!
Detta steg krävde oerhörda krafter från flera håll för att bli taget.
Till och med kraftord som inte skall behöva användas, tas i någons mun.
Ord kan göra så ont!
Jag vill inte ont...det enda jag vill är att få ett lugn och en harmoni i tillvaron som kan tillföra alla energi och glädje.

Ord kan också bli, som i vårt fall, en spark framåt, in i ljuset och värmen.
En knuff, bort från det destruktiva och tärande.
Det gör ont att behöva vara hård och bestämd, men tydligen behövs det i vissa lägen.
För att markera att man fått nog!
Att nu räcker det, antingen steget framåt eller gå under i det passiva.

Min älskade valde steget framåt och det ser jag som en stor styrka hos honom och det gör mig stolt och glad.
Nu känner jag att han är den jag trodde han var.

Mitt hjärta är lätt och detta gör mig glad och fylld av energi, kraft att ta emot dafen och framtiden med öppet, sjungande hjärta.
Jag vågar tro på oss och det som väntar:)

Nyckeln till framtiden ligger där....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards