Alla inlägg den 3 januari 2015

Av Sirpa - 3 januari 2015 09:36

Jag är nog en av de få som tycker om att jobba helger ibland.
Denna Lördagsmorgon bjöd på vackert väder och en stillhet som passar mig perfekt efter några, ganska intensiva dagar med stök i kärestans hus.

Väljer att vara hos honom några dagar när jag har möjlighet.
Det är inte alltid våra skift passar så det kan gå ett tag mellan gångerna vi kommer åt att ses.

Nu sitter jag på Köpings Järnvägsstation och bara njuter av friden inom mig.
Mår så himla bra:)
Pusselbitarna faller på plats vartefter i livet.
Jag är så tacksam för hjälpen vi får från min dotter och svärson.
De ställer upp för oss och finns där med sin kärlek och omsorg <3

Snart rullar jag mot Arboga...
Älskar mitt arbete.
Älskar mitt liv :)
Älskar alla som finns för mig!

Av Sirpa - 3 januari 2015 08:09

Nu har vi redan kommit till Lördag, den första veckan på det nya året.
Massor har redan hänt.


Natten mot nyårsdagen valde jag att sova hos min dotter och hennes goa familj.Det var mysigt.

Var över några timmar hos min käresta, som har jourtjänstgöring inom Räddningstjänsten denna vecka.
Han är då bunden till ort och ställe och kan inte åka iväg någonstans.

Vi grejade lite med allt möjligt i huset innan jag så hämtade dotter och lilla barnbarnet på 4 år.Vi åkte till Lindesberg och lade en jättefin gravdekoration på min fars grav, hennes morfars viloplats.
Den var så fin.

Vi tände ljus, också i minneslunden.
Brukar tända upp ljus som självslocknat, det känns bra att göra så.Måna om andras kärlek och omsorg för de sina.

Dottern hade ordnat med en jättegod matsäck, med mackor och kaffe, must och frukt.
Vi satt i bilen och pratade, trivdes och busade med lillgumman i baksätet :)
Åkte så hemåt.

Efter detta tog jag så med mitt bagage, flyttade över till min kärestas hem.
Vi fortsatte med husbestyren.
Flytta möbler och fixade, sorterade grejer.
Hela huset skall in i en ny ordning då ett nytt kapitel startat i hans/vårt liv.
Sov gott på natten efter en fartfylld dag.Inga större larm idag.Skönt

Nästkommande dag bjöd på flera larm istället.Redan på morgonen fick han ambulanslarm och for iväg med blåljusen tända, nedför gatan.
Kändes underligt...att han har sådant ansvar, vara först på plats, innan ambulansen och ta hand om det akuta.
Fylls av beundran och respekt för honom.Han har arbetat med detta över 30 år och har ett sådant lugn och rutin i detta, samtidigt som han är intensiv och snabb, handlingskraftig till max.Gillar sådant!



Detta är vad jag får leva med, i ett liv med honom och det har jag inget emot.

Gåtdagen var så varvad med rivning av rumsvägg, stortvätt, ambulanslarm, besök av dotter och barnbarn.
Vi kastade en jättebokhylla på återvinningen och jag handlade, gick hem.
Full fart hela dagen...

Nu skall jag straxt åka till mitt arbete i Köping.
Denna blogg blev lite komprimerad:)
Får vara så tillsvidare.
Puss och Kram och God Fortsättning på det nya året.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards