Alla inlägg den 5 januari 2015

Av Sirpa - 5 januari 2015 07:18

Efter min arbetshelg valde jag att åka till min lya i Kungsör för att sova och ta hand om det som behöver göras här.
Körde en ganska lång dag igår Söndag.Med början vid 9 då jag lämnade min kärestas hem i Surahammar.

Körningarna var många och kunderna få, men det blev intensivt.
Helgkörningarna är gjorda så att en buss ska täcka upp så många platser på kort tid.
For som ett torrt skinn mellan Köping, Arboga och Kungsör.
Med tungan rätt i munnen så det blev i rätt riktning :) för turerna går kors och tvärs.
Kul är det, gillar ju att köra.

Passade på att städa och tvätta bussen noga på min rast.Det är just nu så torrt och fint på vägarna att tvätt lönar sig.
Bussen blev så blank och fin.
Borstade av min Emil Volvo också med vatten, ingen rengöringsmedel.
Får tvätta noga senare.

Körde klart mitt pass som slutade 19.10.Parkerade, åkte hem till Kungsör.Emil lite frusen i dörren då det blivit några kallgrader.

Kom hem till en tyst lya, lite instängd lukt när ingen varit hemma sen Nyårsafton.
Ingen söt kisse som hälsade välkommen, hon är ju hos min dotter nu några dagar.
Får bilder från deras hem där hon har sin kompis Ville som hon inte är så jätteförtjust i :) Titti vill härska själv...med ålderns rätt.Hon är ju 15 år snart.

De två är så oerhört lika till utseendet...bara färgen som skiljer.Ville är lite mörkare.Båda är runda och goa, keliga och älskar närheten till sin familj.
Titti sover även hos dem i sängen.

Jag är så tacksam att hon kan vara hos dem ett tag så jag kan vistas i min kärestas hus.
Vi håller ju på med renovering så det blir stressigt för henne där.

Här i lyan var det ordning och redan, som jag lämnade det.Skönt att landa i en stund, från röran i huset där vi drar och rensar i allt just nu :)
Ska bli så skönt när det blir lite ordning där med.

Allt tar sin tid :) Vi jobbar på.
Min käresta rev en vägg medans jag jobbade så det ska bli spännande att se den när jag åker dit idag efter jobbet.

Vi tror båda på öppna lösningar i ett hus.Öppet och ljust ska det vara.Rena ytor och fräscht.
Lätt att hålla rent och praktiskt.
Så ska det bli.Från att ha varit flera mindre rum då det var 4 barn i huset som växte upp.
Nu är alla utflugna sedan några år och ytorna kan öppnas upp.

Kvällen i lyan ägnade jag åt att plocka bort julen delvis, började iallafall.
Jag var jättetrött och energilös, så mat fick bli prio ett.
Såg lite på tv.
Sms pratade med yngsta dottern.Hon hade fått dragkrok monterat på sin bil, av hennes man:)
Skönt med män som kan göra sådant, som min nya kärlek också.
Ingenting sitter i vägen, han verkar klara av det mesta.
Inget blir heller liggande utan han agerar omgående.

Ser fram emot att leva med honom på heltid för jag vet redan nu att vi kan bli ett sjutusan till team:) båda kreativa och agerande.Perfekt

Gick och lade mig tidigt då jag kände att sömn var nödvändig.
Somnade nog vid 21.30 tiden.

Vaknade av mobilväckningen 5.30
Hade tänkt träna innan dusch och jobb men kände att jag inte var riktigt ok i huvud och hals.
Har känt av lite halsont senaste dagarna och är så himla rädd att bli så sjuk som jag var där i November.
Så nu passar jag mig noga.
Tog en Alvedon mot den molande huvudvärken.

Avvaktar med träningen till imorgon då jag är ledig.
Tog mig en god kopp kaffe i sängen istället, med ett ljus tänt förstås:)
Såg på messenger att min käresta varit uppe mitt i natten och tittat på nån match.
Så han lär nog sova gott en bra bit in på denna nya dag :) Han behöver vilan som han grejar och far.

Han hjälper sina söner mycket och hälsar på lilla mamma på hemmet när tid ges.
Han har ständigt ont i sin fot som han skadade vid storbranden i somras, där han kämpade en vecka med sina brandmanskollegor.
Sedan hade han ju jouren en hel vecka, dygnet runt på Räddningstjänsten i detta också.
Med ambulansutryckningar och allt.
Som tur har han varit ledig från sitt ordinarie jobb under tiden.

Trots allt han har ikring sig så är han go och rar med mig, precis hela tiden.
Jag blir behandlad som en prinsessa :) med stor kärlek och omsorg.
Han skämmer bort mig totalt.
En omställning för mig vill jag lova....inget jag är van vid.
Denna omställning kommer att ta ett tag, jag är ju så van att klara det mesta själv.
Rå mig själv och göra allt själv.

Detta gör att jag blir som en fräsande katt ibland mot honom, när det blir för mycket omsorg.
Jag får då känslan av att bli fråntagen mitt kunnande, min förmåga till att klara saker.
Jag är ju själv en aktiv människa och kan inte tänka mig att bara sitta passiv och se andra jobba.
Det är en balansgång....vi får båda lära oss, mötas halvvägs någonstans.
Jag vill inte bli satt på en piedistal och inte få göra det jag vill och kan.
Däremot vet jag att vi klarar mängder tillsammans.Det finns ingenting vi inte skulle kunna ge oss på.
Vi klarar allt :)
En gemensam styrka !

Med detta inom mig så känns det riktigt bra:) Jag ser en aktiv framtid med honom och det tilltalar mig mycket.

Nu är det dags för dusch och ompack av min klädväska.
Efter arbetet idag bär det iväg till kärestan igen och några dagars greja i huset varvat med jobb.
Ska bli spännande och roligt.
Skönt att landa hemma i lyan och idissla alla nya intryck och känslor.
Längtar nu till honom :)
Min nya kärlek:)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards