Direktlänk till inlägg 8 januari 2015

Fick ett brev

Av Sirpa - 8 januari 2015 07:20

Häromdagen då jag kom hem till min lya, låg ett brev på hallgolvet och väntade.
Från Svenska Kyrkan.
Blev nyfiken på vad det var och samtidigt kände jag ett stick i hjärtat.
En känsla av otillräcklighet och samtidigt saknad.

Jag vill ju så gärna vara verksam inom Svenska Kyrkan.
Som Kyrkvärd och gärna något mera.
Men...min tid och ork räcker inte till!
Denna känsla gör mig kluven och lite ledsen.
Samtidigt borde jag inte känna så utan bara ta ett beslut i hur jag vill göra.
Behöver prata med min Kyrkoherde om detta.
Jag är ju sådan att jag vill göra allt ordentligt, inga halvdana jobb.

Jag arbetar långa skift som bussförare och tidvis tar det all min kraft.Som igår när jag var helt slut efter 10 timmar på arbetet.

Mina arbetspass innefattar även vissa helger och jag mäktar inte med att ständigt byta bort dessa då även de lediga helgerna blir fyllda med arbete.
Blir för krångligt och stökigt för min smak.

Jag tränar, umgås med mina barn och barnbarn.Sedan har jag ju träffat min käresta som bor på annan ort.

Så detta brev som låg där i min hand var både av stor glädje, men även tvekan.

Det var en kallelse till
Kyrkvärdsdag den 17/1

Jätteroligt!
Detta har jag längtat efter länge.Att få träffas och gå igenom allt vad som hör en Kyrkvärd till.

Genomgång av nattvarden, dukning av denna.
Samtal om de olika typerna av Gudstjänster

Dit kommer också en konservator som kommer att undervisa oss om vård och hantering av de kyrkliga inventarierna.

Jag vet att detta blir en fantastisk dag med mycket glada skratt, härliga upptåg och nytt att lära.
Varvat med bön, mat och kaffepauser.
Hela gänget är helt underbara människor, olika personligheter som alla tillför sitt till gruppen och dess omgivning.

Jag vill så jättegärna gå den!
Älskar kyrkan och allt vad det innebär.

Vill bara inte att det skall vara bortkastat på mig från kyrkan...att jag verkligen har tiden att utöva mitt uppdrag som Kyrkvärd.
Vill det så gärna!

Tänk om man kunde leva på att arbeta 75% eller nåt sånt.
Vad skönt det skulle vara och få lite extra fritid.
Kanske arbeta lite kortare dagar och inte dessa 10-12 timmars dagar som det oftast är.

Ska fundera på hur jag skall lösa detta.Kanske orkar jag mera när min träning kommit igång ordentligt.
Brukar få mer ork då och vara piggare.

Ska ta ett samtal med min Kyrkoherde och även med min käresta i Surahammar.
Två killar som dessutom är klasskamrater och känner varann:)
Kul sammanträffande!
Prällen och Brandmannen:)

Hursom så vill jag gå på detta härliga Lördag 17/1 ....då är jag ledig iallafall :)
Spännande!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards