Alla inlägg den 9 januari 2015

Av Sirpa - 9 januari 2015 10:29

Den blev en mental diskussion med min motsträviga kropp.

Vaknade vid 6 tiden.
Vana trogen blev det kaffe i sängen, efter Shebaservering åt fröken pälstuss först förstås:)
Lovade henne lite julskinka senare, efter mitt träningspass då det var frukostdags.Tog fram skivor igår som jag sparat i frysen:)
Det var några timmar dit.

Låg i sängen och bloggade, drack kaffe och tänkte på min träning.
Hur jag skall lägga upp den för att få livspusslet att gå ihop med arbete, vila, kärlek och allt annat som jag trivs att leva i.
Träningen är för mig viktig, den får mig att må bra.
Har man som jag ett stillasittande arbete så är träning livsnödvändigt.

Var ut på ett bra pass igår.Ett varierat pass med löpning/jogg och rask gång blandat i 7 km.
Kändes bra efteråt, trots att jag var genomvåt av slask och regn:)
Känslan hängde med resten av dagen, välmåendet.

Börjar jobba 12.40 idag så det var gott om tid att övertala min kropp att det skulle vara superbra med träning idag också.
Kör ju inte så långa sträckor ännu så det är inget problem med träning flera dagar i rad.

Kroppen svarade med att jag var knäpp.Mycket skönare att ligga kvar i varma bädden och senare inta en god frukost.
Jag lade in motargumentet att vi skulle må toppen hela dagen om passet genomfördes ändå.

Motvillgt gav kroppen med sig, efter att jag lovat att det inte skulle bli så långt idag.
På med kläderna, broddar på och ut.
Några grader kallt, lite blåsigt.

Småjoggade mot mitt spår i skogen och valde sedan där att prova nya stigar, i kuperad terräng.
Mycket rask gång och löpning uppför i backar, till kroppens stora förtret.

Det tog 3 km innan den gav med sig och började jobba på.Till och med tyckte att det kändes bra:)
Härligt!
Friskt och kyligt i luften och fötterna pinnade på.
Valde att inte stanna och ta några bilder idag då det kändes bäst att bara låta kroppen jobba, utan att stanna.

Det var väldigt halt på sina ställen och mina broddar kom väl till pass.
På vissa ställen räckte de inte till ens.
Tog det försiktigt för att inte skada mig.

Landade hemma 50 minuter senare, 6 km, så det var verkligen ett riktigt lugnt tempo, med mycket gång.

Bestämde mig där jag småjoggade i skogen, att imorgon var det ett lämpligt tillfälle att gå till mitt arbete.
Har arbetshelg.Perfekt att kombinera med träning av något slag.
12 km gång blir perfekt.

Stretchade och duschade.
Förberedde min frukost och samtidigt tog jag fram det som behövs i matväg
under helgen på arbetet.
Tar med allt i bilen idag.
Likaså de kläder som kommer behövas, ombyte och duschgrejor.
Det blir lite extra planering vid dessa tillfällen då jag inte vill ha så tung ryggsäck, hängande på ryggen under de 12 km.
Två timmar ungefär tar det för mig att gå.Sedan måste jag räkna med tid för dusch och frukost innan arbetspassets början.

Gillar att planera och utföra sådana mindre utmaningar i min vardag.
Känns jättebra:)
Tar mig till arbetet med att träna samtidigt!
Perfekt!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards