Direktlänk till inlägg 10 januari 2015

Morgonpromenad till jobbet

Av Sirpa - 10 januari 2015 09:38

Det gick ju galant att gå i mörkret de 12.5 km som det är till min arbetsplats ifrån hemmet i Kungsör.

Gick längs vägen med ficklampan i beredskap när det kom bilar i möte.
De flesta bländade av i god ordning när de såg min lampa och reflexväst.
Tog hänsyn till mitt mörkerseende och det var jag jättetacksam över.

Knallade fram kilometer för kilometer.
Hann tänka mycket på den sträckan och det blev riktigt skönt att få tömma skallen på funderingar och tankar som gnagde.
Det mesta var löst och tillrättalagt när jag så kom till depån i Köping.
Kände mig lugn och harmonisk, frisk och stark.
Lite stel i benen då det ändå var en bra sträcka att vandra.

12.5 km på tiden 1.55
Det var bra tycker jag själv.
Gick hela tiden, utan att sakta av eller stanna.

Stretchade innan dusch och dryck i magen.
Hade svettats en hel del då vädret och temperaturen slog om under färd.

-8 när jag lämnade Kungsör och -2 när jag kom till jobbet.
Blev halt mot slutet också.

Känner mig pigg och glad och funderar på att gå samma sträcka hem när jag jobbat klart.
Straxt tar jag ut min buss och styr mot Eskilstuna.
Har ätit frukost och gjort iordning lite att ta med i bussen för det kommer att behövas.
Förbrukade 800 kalorier på min promenad :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards