Alla inlägg den 12 januari 2015

Av Sirpa - 12 januari 2015 10:01

Morgonens joggpass blev riktigt tuff på sitt eget lilla vis.
Det snöar ymnigt idag och under snön ligger isen...
Huu...riktigt otäckt på sina ställen.

Hade broddarna på mig men det var ändå inte att lita på.
Fick lov att jogga försiktigt och samtidigt bestämt sätta ner hela foten, varje steg så jag fick bra fäste.
Ibland hjälpte inte ens det utan jag kanade på broddarna.

Är nu hemma i säkerhet efter 6 km i detta väglag.
Pjuh:)
Bra träning i sig för det blir även övning för balansen.

Värmde upp först till Minneslunden och tände ett ljus inne i den täckta, fina ljusbäraren.

Kändes lite underligt att det snöade och var -8 graders kyla.
Snön kom från sidan då det blåste en del, stack som nålar i ansiktet och ögonen.

Skönt att ha passet gjort!
Stolt över mig själv, över att ha trotsat vädrets makter och fått min träning.

Dusch och frukost.
Titti hjälpte mig med disken:) hon tog hand om yoghurtfatet.

Av Sirpa - 12 januari 2015 07:50

Så skönt att vakna till efter en skön natts sömn och bara tänka tanken...jag är ledig :)
En hel dag som bara är min!
Som jag gör vad jag vill med.

Känner jag för det så kan jag stanna i sängen hela dagen....vilket självklart inte blir av :)
Jag är inte den sorten som spenderar en ledig dag i bara slöhet.
Vill göra någonting av min tid.

Gick upp, tände det levande ljuset, som jag gör varje morgon.
Den har blivit en symbol av rofylldhet på morgonen, en lugn, stilla och harmonisk start på en ny dag.
Ny dag fylld av möjligheter, av händelser som gör att jag utvecklas till den person jag vill vara, den jag är :) redan i mångt och mycket.

Tänker på gårdagen...
Den blev intensiv på flera sätt.
Arbetade mina timmar först i ett vackert vinterlanskap.Väldigt lugnt på vägarna och det syntes inte många spår efter gårdagens snöoväder.
Vägarna fint plogade, solen kunde anas ovan det lätta molntäcket som vilade över snölandskapet.

Var lite frusen av mig hela dagen efter äventyret i snön igår:)
Hade varmt och skönt i min buss, mådde bra.

Efter arbetets slut tog jag en tur in till Netto och inhandlade lite nötblandningar och en Alladinask som min mor fick på sin födelsedag idag.
Var hos henne i Surahammar vid 15.30 tiden.Satt och lyssnade på henne, fikade och umgicks ett par timmar.Hon hade haft besök av annan släkt innan och var trött, hade ont i sin 76 åriga, slitna kropp.
Lämnade henne vid den finska kanalen på tv:n och åkte vidare till nästa födelsedagsbarn.

Mitt barnbarn som fyllde 11 år :)
Familjen var ute och skottade snö när jag anlände till deras hus.
De trivs så himla bra i sitt vackra hem som är fyllt av värme och kärlek.

Nu med en ny lycka i form av att min älskade svärson äntligen fått igenom, att få ha sina söner hos sig 50% och inte bara vissa helger och som det passade barnens mor.
Han är strålande lycklig och stolt!
Alla tre barnen samlade en hel vecka åt gången.Barnens glädje är helt obeskrivlig i detta nya.
Så härligt att beskåda!
Nu kan de verkligen leva som en komplett familj.

Värmer mormorshjärtat att se <3



Efter kalasandet hos dem, vilket blev middagsmat tillsammans med familjen:) Gott och mysigt!
Så åkte jag och hämtade min käresta, som i sin tur var och firade ett av sina barnbarn:)
En liten tvååring!

Vi for till huset som står mittvi renoveringen.Stök och röra.
Tycker inte att det känns bra att min kära ska leva i detta då han har det tufft annars också.
Han skulle verkligen behöva ordning, lugn och ro.
Men nu är det som det är, tills allt blir klart med bodelningen.
Inget är ju lätt som bekant i skilsmässor och gemensamma liv som går i kras.
Det tar den tid som behövs.

Han får komma hem till min lilla lya, till lugnet här eller åka till sin härliga stuga.

Stannade hos honom några timmar.
Kände mig frusen och trött så vid 22 tiden fick det bli hemfärd till Kungsör.
Skulle sovit kvar men min lilla sambo Titti mådde inte så bra natten innan så jag ville hem till henne.
Min lilla livskamrat:)

Hon mådde bra så kvällen blev lugn hemma.
Var så trött själv att jag kröp till kojs ganska omgående.
Sov tungt hela natten.

Sitter nu och lyssnar på trafiken utanför.Titti har somnat på soffan efter sin frukost.
Känner en harmoni inom mig, samtidigt som känslan av iver över att göra något riktigt bra av dagen:)
Ska nog börja med att ta mig en tur ut, antingen en längre promenad eller en kort jogg.
Har inte bestämt mig för vilket i stunden....vi får se vad det blir:)
-8 grader ute iallafall så det är bara att klä på varmt.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards