Direktlänk till inlägg 13 januari 2015

Guldkantade timmar

Av Sirpa - 13 januari 2015 08:43

Måndagen var för mig en ledig dag efter arbetshelg.
Det var riktigt skönt med känslan att vakna, ta det lugnt och bara tänka tanken att dagen var min egen, som varje dag är:)
Kände att livet skulle bjuda på något extra denna dag.

Fick det bekräftat efter att jag kom in från mitt träningspass i snö och halka.
Svettig och öm i benen läste jag frågan från min äldsta dotter, som väntade i text i min telefon.

...Vill mamma komma och åka pulka med oss idag?

Blev jätteglad och svarade genast att det ville jag.Skulle bara duscha och äta frukost först.

Så blev det att jag satte mig i Emil Volvo, åkte till Eskilstuna i ymnigt snöfall.Till min äldsta dotter och mitt lilla barnbarn.
Ett kärt återseende:)
Lillkillen blir så glad varje gång vi ses.
Vi levde ju så nära varandra, den lilla familjen och jag då jag bodde hos dem förra året, först i huset nån vecka och sedan i min husvagn utanför, på gården i 4 månader:)
Vi kom då varandra väldigt nära, mitt lilla barmbarn och jag.

Nuförtiden ses vi inte så ofta som vi skulle vilja då vi har våra arbeten, både dottern och jag och lillkillen går på förskola.
Så de stunder vi ses bär en skimrande guldkant.
Varje kram och puss från den lille är så underbar, varje leende en gåva från Gud :)

Vi hade mycket att prata om dottern och jag.Vi åt lunch tillsammans och åkte sedan till Maxi då jag behövde storhandla.
Lillkillen hjälpte mormor med varuvagnen.

Jag hämtade ut en Prinsesstårtstubbe som jag fick som gåva vid flytt till Kungsör.Likaså 100:- i rabatt när jag handlade.Trevligt
Fick avstämning i kassan och allt stämde bra som vanligt.
Har aldrig haft något fel vid scanningen, men får ändå avstämning väldigt ofta.
Kan ju bero på att jag handlar på Maxi i Köping, Västerås och Eskilstuna, växelvis.

Åkte så hem till Prästgården igen och lillkillen fick åka lite pulka.
Vädret var inte till sin fördel där i vind och snörusk så det blev bara en kort sväng på gården.

Vi fikade och åt at tårtstubben, jättegott:)

Klockan hade blivit en hel del så jag valde att åka hemåt.
Hämtade svärsonen först ifrån hans maskiner.Han skulle bara hem och äta för att sedan ge sig ut och ploga en massa timmar.

När jag åkte hemåt så spöregnade det.Så från morgonens -8 och snöväder, hade det svängt över till + 3 och spöregn.
Vädret är knepigt denna vinter.

Kom så hem till min lilla mammiga kattfröken.Vi softade ner i soffan framför tv:n och bara var.
Njöt av tanken på hur fin dagen varit, tillsammans med mina nära och kära.
Det är guldkant i tillvaron:)
Vara mormor och även farmor som jag är.
Hoppas på att få vara farmor "på riktigt" snart.Längtar efter de tre små som jag inte träffat på 4 år.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 19 mars 02:39

Jag börjar bli såpass bra i högersidan efter låsningen att det nog är dags att försöka mig på övningar som stärker muskulaturen runtikring. Det behövs även i knät som jag känner av mera nu när den övriga smärtan klingar av mer och mer. Har ju in...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 14:34

Jag började redan förra veckan att göra iordning Edde Husbil för att ha honom redo för eventuella jobbresor. Eller helt enkelt nån egen liten resa nånstans för att välkomna våren, när den nu har tänkt sig att komma på allvar. Knappast dags än på ...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 10:50

Mitt bloggande har återigen hamnat på efterkälken. Tiden har gått åt till att jobba och sedan vila. Nu är det Måndag och ny vecka. Förra veckan försvann i ett nafs Torsdagen ägnade jag åt att köra ett härligt pensionärsgäng från Västerås till ...

Av Sirpa - Onsdag 13 mars 06:03

Gårdagen blev en kämpig historia verkligen med det galna bakslaget i måendet. Kände mig bättre i kroppen mot kvällen men istället fruktansvärt trött. Det var väl resultatet av kroppens kamp under dagen. Nu börjar jag verkligen bli less på det hä...

Av Sirpa - Tisdag 12 mars 16:45


Jag vet inte om det är en "baksmälla" efter gårdagens behandling hos Kiropraktorn eller vad det var men plötsligt vid lunchtid idag började jag må illa och det gjorde så ont överallt i kroppen där jag har haft låsningen/krampen. Hade jättejobbigt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards