Direktlänk till inlägg 14 januari 2015

Tisdagens sysslor

Av Sirpa - 14 januari 2015 08:51

Sov väldigt gott och djupt natten till Tisdag.Säkert för att jag fått vara med mitt lilla barnbarn dagen innan:)
Han ger mig sådan varm glädje i mormorshjärtat.
Livsenergi som håller mig på topp.

Vaknade 7, tog på kaffe och gav Titti frukost...som vanligt:)
Tände mitt ljus och satte igång och bloggade.
Det var mycket som samlats i mitt huvud under natten, som behövde få komma ut.

Stack sedan ut på en träningsrunda som blev endast 5 km idag.
Det var så fruktansvärt halt överallt att jag trippade fram som Bambi, även med broddar på.
Isgator och vatten på det!
Det blir lite underlig joggstil med sådant underlag.
Kom hem och körde ett löpstyrkepass på rumsgolvet, på yogamattan.
Kändes bra med stretch på det.
Fick nöja mig med det för denna gång, bättre än inget iallafall.

Satte igång och stekte lök och nötfärs, 2 kg färs som jag omvandlade till min egen, speciella köttfärssås.
Koka på pasta och fixade matlådor.

Duschade när detta var klart ca 2 timmar senare.
Åt min frukost vid spisen, vid matlagningen.
Fick lov att öppna fönstret i köket för fläkten över spisen är en sån där kolfilterpryl som inte gör någon större nytta.Det hjälpte:)

Vilade vid tv:n en timme drygt innan det sedan var dags att ta på mig för att åka till mitt nattpass på jobbet.
Är inte så jätteförtjust i eftermiddagsskiften men det funkar bra ändå.Jag anpassar.

Har lärt mig att ta en kort vila innan, annars blir dagen grymt lång.
Går ju upp tidigt ändå.

Kvällen var lugn.Långkörningar och fruktansvärt halt.
Lång rast på två timmar.

Pratade med kärestan.Hans arbetsplats skall dra in på folk, är inte lönsamt.
Nu får han världens tillfälle att byta arbete:)
Han får säkert vara kvar om han vill då han hör till brukets inventarier ;)
Men jag hoppas att han tar chansen nu att påbörja någonting nytt och mer givande.

Kom så hem vid 00.30 och sent isäng.Jättetrött

Bilden tog jag över ett öde Västerås Centralstation 23.00 Tisdag kväll.

Hade med en kund på bussen från Köping som jag bjöd på skjutsen.
Han var helt bedrövad efter att ha vaknat på polisstation i Köping och mindes inget om kvällen.
Vet inte riktigt vad som hänt honom.
Ingen plånbok och mobilen borta.
Kände medlidande med honom och det var ju självklart att jag såg till så han kom hem.
Han var ju en medmänniska.

När han skulle gå av kom han fram till mig, klappade mig på armen och tackade för att jag brydde mig.
Vi önskade varandra gott och han gick sin väg...med huvudet nere, tyngt av problem och förvirring.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards