Alla inlägg den 15 januari 2015

Av Sirpa - 15 januari 2015 08:38

Vaknade vid 7 tiden redan och det var alldeles för tidigt.
Somnade inte förrän vid 3 inatt efter att ha kommit hem från arbetet vid 23.30
Kom isäng vid 24 tiden men sov inte, utan gav min käresta det stöd han verkligen behöver för att ta steg framåt i sitt liv.

Det är en bra bit att vandra och det finns bara en sak att göra...ett steg i taget, framåt och det målmedvetet.
Inte blicka bakåt eller tillåta det förgågna nafsa i hälarna.
Det bara suger energi som behövs för framtiden.
Det som varit är passerat, går inte att göra om eller förändra.

En människa som är van att sköta allt själv, hjälpa andra ständigt med allt möjligt och finnas tillgänglig ständigt, behöver själv stanna upp till slut och se sig om i sitt inre.
Ställa sig frågan...Hur mår jag?

Är allt som sker ok för mig?

Orkar jag axla allt som ligger framför mig nu?

Kan jag tänka mig att ta hjälp?

Det finns tillfällen i livet då vi måste svälja vår stolthet och be om hjälp...vi måste tillåta oss det för att orka helt enkelt.
När livskvaliten inte längre existerar, utan allt blir bara måsten, en börda som blir så tung att den tar över allting.
Välmåendet och glädjen är borta, orosmolnen hängerr mörka och tunga ovanför huvudet..då måste något göras och det omedelbart.

Livet måste få en radikal ändring.
Tankar som gnager behöver upp i dagsljuset, det duger inte att sticka huvudet i sanden och tro att allt ordnar sig, bara tiden får gå.

När det gått så långt är faran att människor vi har ikring oss drar sig undan, skräms bort av det passiva, destruktiva och energisugande.

Just i den stunden då vi som mest behöver stöd och råd, någon som lyssnar.
Det duger inte att ständigt förkasta det stöd vi kanske får från någon som bryr sig.

Vill vi framåt i vårt liv så måste vi bestämma oss för det!
Börja bena i allt som står i vägen.
En sak i taget.
Det duger inte att fladdra omkring överallt och tro att det är lösningen.
Ett steg....två steg....ständigt framåt!

Det är ok att tillåta nåt steg tillbaka och vila i det, sålänge det inte blir en vana.
Ta då hellre ett steg framåt och stanna där...vila och bygg styrka för nästa steg, kanske genom att i vilan göra någonting vi verkligen tycker om.

För i en framåtsträvan behövs energi och det kommer inte in av sig självt, vi måste tillåta den komma till oss.
Gärna i form av positivt tänkande medmänniskor.
De finns inte i vår närhet för att stjälpa oss utan för att hjälpa...bara genom att finnas där.

Putta inte bort dem!

Ta emot och sug in energin från deras livsvilja och kämparglöd.
Oftast är det människor som själva en gång stått i en livskris och tagit sig upp.Som bestämt sig för att stanna i det ljusa, glada och positiva.

Släpp in dem i ditt liv!
Du behöver dem.

Det finns en anledning till att vi sitter i den situationen som vi befinner oss i.

Vi har själv tillåtit det ta över vårt liv, bjudit in det destruktiva genom att låta negativa tankar ta över.
Vi har hamnat i en nedåtgående spiral....
Den måste vändas!
Nu...inte sen utan Nu!!

Av Sirpa - 15 januari 2015 01:35

Får jag presentera min härliga kollega Benny Stigsson, som jag lärde känna för drygt ett år sedan.

Jag hörde talas om att det fanns en konstnär på Köpingsdepån redan innan jag ens började jobba där och när jag väl träffade Benny så blev jag själaglad:)
Han är en glad, go och ödmjuk människa som man bara tycker jättemycket om, från första stund.

Förra året var jag på hans Vernissage i Kungsör och blev helt såld på hans sätt att måla.Att återskapa det hans själ och ögon ser, genom penseln och ner på duken ger verkligen mersmak till att vilja se mera av hans härliga målningar.
Ljuset, skuggorna och det levande i bilden gör att man fångas in i hans hands skapelse.

Nu i Januari har han en vernissage i Köping som jag kommer att gå på, var så säker.
Jag längtar så efter att få ha något av hans verk på min vägg snart..för så kommer det att bli.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards